رشد کسب و کار در دوران کرونا

5 راهکار رشد کسب و کار در دوران کرونا

دیگر زمان آن به سر آمده که وجود ویروسی دست‌وپا گیر و مرموز به نام کرونا را مانعی بر سر راه ارتقا و رشد کسب‌ و کار خود بدانیم! اصلاً تابه‌حال به فرصت‌هایی که باعث رشد کسب‌ و کار در دوران کرونا برای اکثر مشاغل به وجود آمده، فکر کرده‌اید؟

واقعیت این است که ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که پیوسته در حال تغییر است و گاهی وقوع اتفاقاتی بسیار ساده‌ هم می‌توانند باعث عوض شدن برنامه‌های ما شوند. در این مطلب می‌خواهیم 5 راهکار برای ارتقا جایگاه و رشد کسب‌ و کار شما در زمان کرونا را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

رشد کسب‌ و کار در دوران کرونا چگونه ممکن است؟

بر طبق آمار، ویروس کرونا باعث تزلزل جایگاه نزدیک 62% از کسب‌ و کارهای جهان شده و آن‌ها را مستقیماً تحت تأثیر خود قرار داده است. از تأثیری که این ویروس روی کسب‌ و کارها گذاشته، تقریباً تمامی صاحبان مشاغل به این نتیجه رسیده‌اند که باید تغییراتی را در روند بازاریابی خود و از آن مهم‌تر، خدمات‌رسانی مجموعه خود به وجود بیاورند.

به توصیه مجله فوربس، با ایجاد تغییراتی کوچک، کسب‌ و کارها می‌توانند با کسب موفقیت‌هایی کوچک اما تأثیرگذار، به مرور زمان دستاوردهایی بزرگ و مثبتی حتی در این شرایط به دست بیاورند. در ادامه 5 دستورالعمل بازاریابی تأثیرگذار در دوران کرونا برای رشد کسب‌ وکار را به شما معرفی خواهیم کرد که به شما در دوران کرونا کمک خواهند کرد.

برای شروع همکاری با تی نکست، همین حالا اقدام کنید

1- حس اطمینان را به مشتریان خود منتقل کنید

مشتریان قدیمی، طرفداران درجه 1 شما هستند و لیاقت این را دارند که درباره‌ خود و تداوم کسب‌ و کارتان به آن‌ها اطمینان دهید. آن‌ها را از دست ندهید و این حس را به آن‌ها منتقل کنید که می‌توانند از حضور همیشگی مجموعه شما و خدماتتان حتی در این دوران سخت، بهره‌مند شوند. به‌طور مثال می‌توانید:

  • آخرین اخبار را به وسیله ایمیل به اطلاع آن‌ها برسانید.
  • به‌طور منظم در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید و اطلاع‌رسانی کنید.
  • اطلاعات خاص آن‌ها همچون تاریخ تولدشان را در حساب ویژه‌ای نگهداری کنید.

همچنین سعی کنید تا در این دوره پراسترس، لحن خود را مثبت و آرام نگه دارید و راه‌های تماس آن‌ها با خود را باز بگذارید.

محدودیت کسب و کارها در زمان کرونا

2- خلاق باشید

استراتژی‌های قدیمی معرفی کسب‌ و کار خود را کنار گذاشته و در راستای رشد در دوران کرونا، خودتان را این بار متفاوت‌تر از هر زمان دیگری معرفی کنید. وقت آن رسیده که ریسک کنید، جلسات طوفان فکری به پا کنید و با تکنیک‌های خلاقانه‌تری خودتان را به مشتریان قدیم و جدید معرفی کنید.

در طول این مدت پاندمی به خوبی ثابت شده است که هر چه خلاقیت بیشتری را وارد کار خود کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. البته این خلاقیت را نباید تنها در واحد بازاریابی خود تزریق کنید بلکه تمامی ارکان سازمان شما نیاز دارند تا خودشان را با این شرایط وفق دهند.

به‌طور مثال، اگر یک فروشگاه هستید و قبلاً برای ارسال خرید مشتریان خود برنامه‌ای در نظر نگرفته بوده‌اید، باید این را تا به الان به خوبی درک کرده باشید که نیاز دارید تا به یک فروشگاه آنلاین تبدیل شده و برای رساندن بسته‌های مشتریانتان، گزینه ارسال در همان روز یا روز بعد، آن‌هم با هزینه‌ای معقول و با امکان پرداخت در محل توسط مجموعه‌ای شناخته شده و مطمئن همچون تی نکست را در برنامه‌هایتان بگنجانید.

سعی کنید مسیری برای مشتریان خود در نظر بگیرید که خودتان‌ هم از بودن در آن، لذت ببرید. به این صورت مشتریان شما، قطعاً تصمیم خواهند گرفت که پول خود را نزد شما خرج کنند.

3- رابطه خود را با رسانه‌های اجتماعی بهبود ببخشید

حتی قبل از آمدن کرونا، شبکه‌های اجتماعی پادشاه رسانه‌های امروزی بودند. بر اساس آمار، تا سال 2019 میلادی تقریباً 79% از آمریکایی‌ها، یک صفحه شخصی به نام خود در شبکه‌های اجتماعی ساخته‌اند که البته این روند با آمدن ویروس کرونا، بیش‌ازپیش شدت گرفت و  همچنان هم این شاخص در حال رشد است.

به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم تا هر چه بیشتر در رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشید و بخشی از بودجه تبلیغاتتان را در بستر آنلاین خرج کنید. مثلاً:

  • با مشتریانتان در شبکه‌های اجتماعی مکالمه کنید و به آن‌ها بپیوندید.
  • از امکان تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند شوید.
  • طبق یک برنامه حضور داشته باشید.
  • مسابقه‌های جذاب برگزار کنید.
  • مشتریان خود را در جریان به‌روزرسانی‌های فروشگاه خود بگذارید.
  • پیشنهاد‌ها و تخفیف‌های ویژه برای مخاطبین خود در نظر بگیرید.

رسانه‌های اجتماعی یکی از بهترین و البته ارزان‌ترین راه‌ها برای معروف کردن کسب‌ و کارها هستند که نباید از آن‌ها برای رشد کسب‌ و کار در دوران کرونا غافل شد.

بهبود روابط با مشتریان در زمان کرونا

4- ایجاد روابط سازنده با مخاطبین برای رشد کسب و کار

این که بگوییم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و به ملاقات آن‌ها حتی به صورت آنلاین بروید، شاید یک عبارت به ظاهر ساده باشد اما در واقعیت، شاید یکی از سخت‌ترین چالش‌هایی است که شما پیش رو دارید! به‌هرحال در حال حاضر و با محدودیت‌هایی که کرونا به وجود آورده است، تنها راه چاره موجود، همین است. هر چند لازم به توضیح است که این محدودیت برای خیلی‌ها، فرصتی برای شروع کاری جدید بوده است. در مطلب روش های کسب درآمد از خانه در دوران کرونا می‌توانید در این باره بیشتر بخوانید.

خودتان را به‌جای مشتریانتان بگذارید و ببینید که خودتان به‌عنوان یک مخاطب دوست دارید فروشگاه محبوبتان چگونه با شما ارتباط برقرار کند؟ دوست دارید برای تولدتان تخفیفی ویژه در نظر بگیرند یا بی‌دلیل و تنها با این رویکرد که به شما بگویند به یادتان هستند، برایتان هدیه بفرستند؟

یادتان باشد که در هنگام برقراری ارتباط، همدل، اصیل و متفکر باشید. آن‌ها باید این حس را داشته باشند که می‌توانند روی شما و خدماتتان حساب باز کنند و خیالشان از بابت حضور شما راحت باشد.

5- برنامه‌ریزی‌های آنلاین خود را بهبود ببخشید

داشتن برنامه‌ای منظم و همگام با ترندهای روز، کمک شایاتی به بهبود حضور کسب‌ و کار شما در شبکه‌های اجتماعی می‌کند. به این آمار دقت کنید؛ بر طبق نتایج یک تحقیق، بازدیدهای اینترنتی در طول 1 سال گذشته بین 50 تا 70 درصد افزایش پیدا کرده است. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم تا:

  • محتوای ارزشمند تولید کنید.
  • بر روی سئو سایت خود کار کنید.
  • وب‌سایت خود را ریسپانسیو کنید.
  • ارزش کلمات کلیدی را دست کم نگیرید.
  • سمینار و وبینارهای آنلاین با محوریت موضوع کسب‌ و کارتان برگزار کنید.
  • تجربه کاربری سایتتان را بهبود ببخشید.

سخن آخر

در این روزهایی که همه یک صدا فریاد می‌زنند که در خانه بمانید و مراقب سلامتی خود باشید، برای زنده ماندن کسب‌ و کارتان باید قدمی مثبت برای تحقق این امر بردارید.

از بهبود استراتژی‌های بازاریابی برای حضور در فضای آنلاین گرفته تا در نظر گرفتن خدمات جدید در جهت حفظ سلامت مشتریانتان ‌همچون اضافه کردن خدمات ارسال خرید مشتریانتان با استفاده از خدمات پیشرو لجستیکی، همگی برخی از راه‌کارهایی هستند که می‌توانید در جهت رشد کسب‌ و کار در دوران کرونا از آن‌ها بهره ببرید.

در انتها از شما می‌خواهیم تا نظراتتان را با ما و دیگر خوانندگان بلاگ تی نکست در میان بگذارید و بگویید که شما برای کسب‌ و کارتان در این شرایط چه کرده‌اید؟

منبع: forbes

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *