لجستیک پایدار

لجستیک پایدار چه تاثیری روی کسب و کارها دارد؟

پایداری و ثبات در تمام ارکان یک کسب و کار نقشی حیاتی ایفا می کنند. پایداری زنجیره تامین و لجستیک در عین ارسال سریع بسته یک چالش بزرگ برای کسب و کارها به شمار می رود و حل کردن آن زمان و هزینه زیادی را طلب می کند. بهینه بودن فرآیند های لجستیک یک شرکت – اعم از حمل و نقل و هر آنچه اتفاق می افتد تا کالایی از شما به دست مشتری برسد – در رضایت مشتریان تاثیر می گذارد و تعداد مشتریان وفادار برند را افزایش می دهد.

بیایید نگاهی بیاندازیم به این که چطور لجستیک پایدار قادر است اعداد و ارقام تجاری یک بیزینس را بهبود ببخشد و چطور می توان به این پایداری در دنیای کسب و کار دست پیدا کرد.

عقد قرار داد با تی نکست و شروع همکاری؛ کلیک کنید

1- بهبود ارتباط با مشتری

مشتریان این روزها بیشتر از همیشه به این توجه می کنند که کالایی که خریده‌اند از کجا آمده و چگونه از نقطه A به B می‌رسد. یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد در صورتی که تجربه دلیوری محصول پایدار و بهینه باشد، مشتریان حاضر هستند تا ۵ درصد بیشتر برای هزینه حمل کالا پرداخت کنند. به علاوه ۷۶ درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی، اعلام کردند حاضراند یک روز بیشتر برای تحویل کالای خود به جهت مدیریت لجستیک صبر کنند. در نهایت همین تحقیق نتیجه گیری کرد که با وجود درک مشتریان از پیچیدگی فرآیند های لجستیک، اغلب آن ها از عملکرد فروشگاه‌ها در این زمینه ناراضی هستند.

اگر بتوانید به مشتریان خود نشان دهید که تمرکز اصلی شما روی بهینه سازی سیستم لجستیک و زنجیره تامین فروشگاه‌تان است، توانسته‌اید تا قدم بزرگی در جلب رضایت آن‌ها بردارید.

2- کاهش پیچیدگی در  زنجیره تامین

یک نگاه با دقت به چرخه ای که سازمان شما در بخش لجستیک می گذراند، به شما یاری می دهد تا نقاط حساس و به نوعی پاشنه آشیل لجستیک خود را بیابید. این اولین قدم در افزایش کارآمدی سیستم لجستیک و در بلند مدت، موجب کاهش پیچیدگی های این فرآیند می شود. به عنوان یک بررسی موردی می توانیم اقدام هوشمندانه کمپانی کفش نیو بالانس را مثال بزنیم. جایی که این شرکت توانست با بهینه سازی زنجیره تامین خود ۶۵ درصد از هزینه‌های مربوط به منابع انسانی را کاهش دهد و در عین حال همان کیفیت را در ارائه خدمات خود حفظ نماید.

3- شکل دادن آینده کسب و کار

بهره وری فقط روی اقدام شرکت ها در کاهش پیچیدگی های زنجیره تامین تاثیر نمی گذارد. زمانی که شرایط و فاکتور های محیط زیستی اهمیت بیشتری نسبت به قبل پیدا می کنند، کمپانی های لجستیک (با کمپانی های موفق لجستیک در جهان آشنا شوید) دوست دارند در جبهه پیروز نبرد باقی بمانند. آینده یک کسب و کار به این وابسته است که تا چه میزان قادر است خود را با تغییر شرایط دنیای بیزینس وفق دهد. پیتر سنج، عضو هیئت مدیره موسسه تکنولوژی ماساچوست، در این باره می گوید: «شما به نیروهایی خلاق و نوآور احتیاج دارید که آن قدر جسور باشند که کل چرخه های کسب و کار را زیر سوال ببرند. تنها در این صورت است که لجستیک کسب و کار می تواند بهره وری بیشتری را تولید نماید.»

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برچسب‌ها: , ,