حراجی ها و بحران لجستیک

لجستیک فروشگاه‌ اینترنتی در حراج های مناسبتی سال

امروزه اکثر افرادی که می‌خواهند کسب و کاری راه بیندازند، به سمت تجارت الکترونیک و  فروشگاه اینترنتی می‌روند؛ جالب این‌که کسب و کارهای سنتی نیز به همین سمت و سو کشیده شده‌اند؛ در این شرایط اهمیت لجستیک فروشگاه اینترنتی بیش از پیش نمایان می‌شود و می‌تواند عامل شکست یا موفقیت آن‌ها باشد.

به‌ویژه در بازه‌های زمانی که ترافیک کاری در این کسب و کارها افزایش می‌یابد، اهمیت لجستیک فروشگاه اینترنتی دو چندان خواهد شد. از زیرساخت‌های نرم‌افزاری، بازاریابی، روش‌های پرداخت امن و … که بگذریم، لجستیک می‌تواند از تاثیرگذارترین موارد درسوددهی یک کسب و کار باشد. در این مطلب قصد داریم اهمیت لجستیک فروشگاه اینترنتی در حراج های سال در ایران را بررسی کنیم.

عقد قرار داد با تی نکست و شروع همکاری؛ کلیک کنید

نقش لجستیک در کسب کارهای اینترنتی

 

لجستیک فروشگاه اینترنتی؛ سکوی پرتاب!

بی‌هیچ اغراقی می‌توان گفت لجستیک یکی از مهمترین ارکان یک کسب و کار اینترنتی است؛ چرا که بسیاری از نارضایتی‌های مشتریان که منجر به کاهش سفار‌ش‌های یک فروشگاه اینترنتی می‌گردد، به دلیل مشکلات لجستیکی است؛ و در مقابل، تحویل به موقع کالا عاملی‌ست که مشتریان را ترغیب و تبدیل به مشتری وفادار خواهد کرد. در این میان سوالات زیادی مطرح می‌شود؛ آیا یک فروشگاه اینترنتی، خود توان برطرف کردن مشکلات لجستیکی را دارد یا خیر؟ آیا هر کسب و کاری باید برای خود ناوگانی جهت رفع مشکلات لجستیک داشته باشد؟ آیا کسب و کارهای کوچک توان داشتن ناوگانی ثابت برای لجستیک را دارند؟

توزیع بسته‌های شما در کوتاه‌ترین زمان؛ لطفا وارد شوید

حراج‌ها و بحران لجستیک فروشگاه اینترنتی

لازم به توضیح نیست که مشکلات لجستیک کسب و کارهای اینترنتی در حراج‌هایی که در طول سال، به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شوند، تا چه اندازه پررنگ خواهند شد. اگر کسب و کارهای اینترنتی را به دو دسته کسب و کارهای کلان مانند دیجی‌کالا و کسب و کارهای خرد که حتی ممکن است با یک صفحه اینستاگرام کسب درآمد کنند، تقسیم‌بندی کنیم، منطقی است که صاحبان کسب و کارهای بزرگ خودشان توان راه‌اندازی ناوگانی مستقل برای ارسال بسته‌هایشان را داشته باشند؛ اما آیا این ناوگان در پیک کاری و حراج‌های سالانه، می‌تواند نیازهای لجستیکی آن کسب و کار را برآورده کند؟

 

بحران لجستیک
بحران لجستیک

 

تصور کنید تعداد ارسال‌های یک کسب و کار اینترنتی در طول یک روز، ۱۰۰۰ عدد باشد؛ اگر در روزی خاص مانند جمعه‌ی سیاه (Black Friday) یا روزهای قبل از عید نوروز، این تعداد به رقمی نزدیک به ۵۰۰۰ عدد برسد، آیا توان مدیریت ارسال‌ها، توسط ناوگان آن کسب و کار وجود دارد؟ قطعا خیر. آیا منطقی است که آن کسب و کار برای چند روز مشخص در سال که جمعا به یک ماه هم نمی‌رسد، افزایشی ۵ برابری در نیروهای ناوگان لجستیک خود داشته باشد؟ باز هم جواب خیر است! پس چاره کار چیست؟

ضرورت ورود شرکت‌های واسط لجستیک

تنها راه گذر از این بحران ورود شرکت‌های واسط لجستیکی است؛ از آن جایی که در ایام حراج‌های بزرگ، سود بالایی نصیب کسب و کارهای اینترنتی می‌شود، باید تدبیری بیاندیشند که بتوانند در این ایام نیز، به خوبی به مشتریان‌شان سرویس دهند. دقیقا این‌جاست که ضرورت حضور شرکت‌های واسط لجستیک نمایان می‌شود. اگر کسب و کارهای اینترنتی با کمی دوراندیشی از یک یا دو ماه قبل از شروع حراجی‌های مهم مانند بلک فرایدی، سایبر ماندی، شب عید، شب یلدا، عید تا عید (قربان تا غدیر) اقدام به عقد قرارداد با شرکت‌های واسط لجستیک کنند، به‌راحتی می‌توانند از پس مشکلات لجستیکی در این زمان، بربیایند و مشتریان خود را همواره راضی نگه‌دارند.

 

تی‌نکست و بحران لجستیک
تی نکست و بحران لجستیک

سخن آخر

راه‌اندازی بیش از ۲۵۰۰۰  فروشگاه آنلاین ثبت شده و دارای ای-نماد (Enamad) در سراسر کشور، ایجاب می­‌کند خدمات لجستیک در سطح شهرهای بزرگ دگرگون شده و روش­‌های نوینی جهت پاسخگویی به نیاز شهروندان و کسب و کارها در این حوزه اتخاذ گردد. بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی در خارج از کشور با به‌کارگیری همین روش توانسته‌اند به سودی چند برابری در حراج‌های سالانه‌ی خود برسند؛ مشاهده همین رشد می‌تواند الگویی مناسب برای کسب و کارهای داخلی باشد تا ارسال بسته‌های خود را به شرکت‌های واسط لجستیک که تجربه کافی در این زمینه دارند، بسپارند.

تی نکست استارتاپی‌ست که خدمات لجستیک را به مطمئن‌ترین و ارزان‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهد. این استارتاپ با ارائه سرویس‌های توزیع در همان روز (Same Day Delivery)، توزیع در روز بعد (Next Day Delivery)، سرویس بازگشتی (Reverse Logistics) و … سعی در هموار ساختن مشکلات لجستیک کشور داشته و در خدمت کسب و کارهای اینترنتی است. تی نکست تخصص و تجربه کافی در زمینه انبارداری، بسته‌بندی و ارسال بسته‌های تجارت الکترونیک و همچنین مدیریت حجم زیادی از سفارش‌ها در زمان مشخص را داراست. در آينده مقالات بیشتری پیرامون این موضوع خواهیم داشت.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *