پیک موتوری فروشگاه کتاب | یک خانم در حال مطالعه کتاب

پیک موتوری فروشگاه کتاب دارای چه ویژگی هایی است؟

آیا در زمانه‌ی تخصصی شدن کسب‌وکارها، عجیب است که شرایط لازم برای ارسال کتاب توسط یک پیک موتوری فروشگاه کتاب را با هم مرور کنیم؟ زمانه‌ای که کتاب‌فروشی‌ها نیز دچار آینده‌ی فروشگاه‌های فیزیکی دیگر شده‌ و به سمت فروش آنلاین رفته‌اند. فروشگاه‌های کتاب معمولا خودشان پیک ندارند و در صورت تمایل مشتری، می‌توانند کتاب‌ها را با استفاده از پیک موتوری تحویل بدهند. اما واقعا مگر یک کتاب ساده چه چیز مهمی دارد که باید درباره ارسال کتاب توسط پیک موتوری فروشگاه کتاب هم یک مدخل جدید باز کنیم؟ کمی که با هم جلو برویم، متوجه می‌شویم که رعایت کردن چه چیزهایی برای ارسال کتاب توسط پیک موتوری واجب است و چه چیزهایی حکم مستحب و مباح دارند. بیایید با هم این قضیه را مرور کنیم.

کار امروز را به فردا نسپارید! برای شروع همکاری با تی نکست همین حالا اقدام کنید

کتاب‌خوان‌ها از نحوه ارسال کتاب چه می‌خواهند؟

حتما تایید می‌کنید که کتاب کاغذی حس و حال خاصی دارد. حس در دست گرفتن کتاب و بوی خوبی که از کاغذ و رنگ آن به مشام می‌رسد، انسان را مشتاق به مطالعه می‌کند. اما حالا که کاغذها نازک‌تر از قبل شده‌اند و گرانی کاغذ منجر به کاهش کیفیت چاپ کتاب‌ها شده است، میل و رغبت خوانندگان به خرید کتاب همکمتر شده است. پس اصلا انتظار نابجایی نیست که خوانندگان کتاب انتظار داشته باشند آن را بدون کوچک‌ترین کجی و تاخوردگی جلد تحویل بگیرند. مخصوصا حالا که خیلی‌ها به دلیل گرانی بیش از حد کتاب، یا به کلی قید آن را زده‌اند یا به مطالعه‌ی کتاب‌های الکترونیکی روی آورده‌اند. اما کتاب الکترونیکی هر چقدر هم خوب و دلچسب باشد و دردسرهای کتاب کاغذی را حذف کند، باز نمی‌تواند حس خوب در دست گرفتن کتاب را منتقل کند. همین می‌شود که کتاب‌خوان‌های اصیل در شرایط کنونی تحت فشار بی‌سابقه‌ای قرار می‌گیرند. در چنین شرایطی باید در انتخاب پیک موتوری فروشگاه کتاب دقت به خرج دهید.

طبیعی است آن‌هایی که هنوز حاضر هستند برای خرید کتاب هزینه کنند، برای آن ارزش بیشتری قائل هستند و حتی ممکن است به چشم یک کالای لوکس به آن نگاه کنند. بیایید خودتان را جای کسی بگذارید که 60 تا 70 هزار تومان بابت یک کتاب کوچک هزینه کرده است و در هنگام تحویل، یک کتاب کج و کوله تحویل می‌گیرد. مشخص است که چنین شخصی دیگر از آن فروشگاه کتاب خرید نخواهد کرد. به همین دلیل است که مساله پیک موتوری فروشگاه کتاب به یک مساله‌ی مهم تبدیل شده است. فروشندگان کتاب به هیچ وجه نمی‌خواهند به دلیل سهل‌انگاری یک پیک موتوری، مشتری که به این سختی به دست آمده را از دست بدهند.

یک آقا در حال مطالعه کتاب | کتاب خوانی

همین که در این دوره و زمانه‌ی عجیب، هنوز هستند کسانی که به کتاب خواندن فکر می‌کنند و می‌کوشند تا سطح سواد خودشان و جامعه را افزایش دهند، به اندازه‌ی کافی قانع‌کننده هست تا به نیازهای آن‌ها توجه کنیم. پس باید سعی کنیم تا خواسته‌های آن‌ها را درک کرده و غذای روح را آن‌طوری که خودشان دوست دارند به دست آن‌ها برسانیم.

روش درست بسته‌بندی و ارسال کتاب

خیلی از فروشندگان کتاب این موضوع را درک کرده‌اند و تمام کتاب‌های فروش رفته را به صورت سلفون شده ارسال می‌کنند. سلفون حداقل می‌تواند از بازشدن برگ‌های کتاب جلوگیری کند و مانع از تاشدن برگ‌ها و جلد کتاب شود. اگر به عنوان فروشنده این کار ساده را انجام نمی‌دهید، حداقل می‌توانید از راه‌حل ساده‌ای استفاده کنید تا کتاب‌های ارزشمند سالم به دست مشتری برسند. کافی است کتاب‌ها را درون یک کیسه‌ی پلاستیکی یا پارچه‌ای قرار دهید و در کیسه را با چسب نواری، منگنه یا برچسب فروشگاهتان ببندید. با این کار هم ارزش بیشتری برای مشتری‌تان قائل می‌شوید و هم مطمئن خواهید بود که محصول‌تان به شکل دلخواه شما و مشتری به دستش می‌رسد.

ارسال کتاب و انتخاب پیک موتوری فروشگاه کتاب

پس از انتخاب شرکت واسط لجستیکی مناسب، حتما سوال کنید که آیا باکس پیک موتوری آن‌ها از نوع دردار است یا اینکه تنها از یک سبد ساده در پشت موتور استفاده می‌کنند. مشخص است که در صورت استفاده از سبد معمولی، امکان افتادن کتاب از پشت موتور وجود دارد. چنین اتفاقی باعث می‌شود تا کتاب از نظر ظاهری نابود شود و دیگر کمتر خریداری حاضر می‌شود آن را تحویل بگیرد. باید یک سوال دیگر هم از شرکت واسط پیک موتوری بپرسید که چه روندی برای ارسال بسته‌ها دارد؟ در صورتی که شرکتی بسته مشتریان مختلف را با هم یکی می‌کند و از هر کالایی در باکس پیک موتوری آن‌ها یافت می‌شود، نباید برای ارسال کتاب از آن‌ها استفاده کنید. کتاب یک کالای حساس است و بهتر است تنها در کنار کتاب‌های دیگر حمل شود. برای ارسال بسته مطمئن و مقرون به صرفه، سرویس تحویل در همان روز تی ‌نکست بهترین انتخاب شماست.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]