کمپانی های موفق لجستیک در جهان - یک

کمپانی های موفق لجستیک در جهان (بخش اول)

در این سری مقالات در بلاگ تی نکست قصد داریم تا مطرح‌ترین کمپانی های موفق لجستیک دنیا را به شما معرفی‌ نماییم. شرکت‌هایی که توانسته‌اند اعتماد کسب و کارها و شهروندان را جلب کنند و در دنیای لجستیک برای خود اعتباری به دست بیاورند را به ترتیب زیر معرفی کرده ایم:

برای شروع همکاری با تی نکست، همین حالا اقدام کنید

1- دی اچ ال اکسپرس (DHL Express)، نمونه‌ای از کمپانی های موفق لجستیک در دنیا

دی اچ ال (DHL) در سال 1969 میلادی توسط سه هم‌بنیانگذار آلمانی پایه‌ریزی گردید و هم اکنون مقر اصلی آن در شهر بن در آلمان واقع شده‌است. نام دی اچ ال نیز از حرف نخست اسامی مؤسسان آن برگرفته شده‌است. دی اچ ال با سال‌ها تجربه در جابجایی مرسولات به ویژه از مسیرهای هوایی و دریایی، به عنوان یک ابرقدرت در زمینه لجستیک شناخته می‌شود. کمپانی دی اچ ال بعد از نزدیک به سی سال فعالیت در سال 2002 توسط دویچه پست (بزرگ‌ترین شرکت پستی آلمان) خریداری شد. از آن پس این برند با نام دی اچ ال اکسپرس فعالیت کرده و سرویس‌هایی مانند حمل و نقل دریایی، زمینی، ریلی و هوایی را به مشتریان خود عرضه می‌کند. در ضمن دی اچ ال خدماتی مثل انبارداری و توزیع، ترخیص از گمرک و بیمه مرسولات را نیز به مشتریانش ارائه می‌کند.

2- کمپانی های موفق لجستیک در جهان؛ گوجک (Go-Jek)

استارتاپ آسیایی موفق گوجک توسط ندیم مکارم، یکی از فارغ التحصیلان مدرسه کسب و کار هاروارد راه اندازی شد. وی در سال 2010 از شغل خود در موسسه مک کنزی استعفا داد تا استارتاپ شخصی خود را در اندونزی بنا کند. با ناوگان 1 میلیون نفری و ارزشی بالغ بر 5 میلیارد دلار، گوجک (Go-Jek) اولین استارتاپ یونیکورن اندونزی به شمار می‌رود. گوجک پس از تنها 8 سال از شروع فعالیتش توانست 18 سرویس مختلف را در اختیار کاربران خود بگذارد. پرطرفدارترین سرویس این اپلیکیشن، درخواست آنلاین تاکسی موتوری است. در گوجک جابجایی مسافر، حمل و نقل مرسوله در ابعاد مختلف برای اشخاص و کسب و کارها به شیوه‌ای مدرن ارائه می‌‌شود. بنابر گزارش‌ها این شرکت لجستیک قصد دارد 500 میلیون دلار برای توسعه بازارش در قاره آسیا هزینه کند.

3- کمپانی های موفق لجستیک در جهان؛ پست میتس (Postmates)

با حضور در 385 شهر آمریکا و سرویس دهی به نیمی از جمعیت آن، پست میتس (Postmates) سهم بزرگی از بازار حمل و نقل درون شهری این کشور را در اختیار دارد. این استارتاپ موفق لجستیک که در سال 2011 تأسیس شده، به کسب و کارهای محلی کمک می‌کند تا کالا و خدماتشان را با کیفیت بالا به مشتریان خود عرضه کنند. مدیرعامل پست میتس، باستین لمان، تفاوت این استارتاپ با رقیبی مانند آمازون را این گونه شرح می‌‌دهد: « شرکت‌هایی مانند آمازون دوست دارند در خارج از شهرها انبارهای بزرگ بسازند. در حالی که ما معتقدیم با راه حل‌های هوشمندانه لجستیک کل شهر می‌تواند انبار کالاهای شما باشد.»

بیشتر بخوانید: کمپانی های موفق لجستیک در جهان – بخش دوم 

4- کمپانی یو پی اس (UPS)

جیمز ای. کیسی با تأسیس کمپانی UPS در سال 1907 میلادی یکی از بزرگترین شرکت‌های لجستیکی دنیا را بنا نهاد. یو پی اس به کمک ناوگان حمل و نقل زمینی و هوایی خود در سال 2017 درآمدی بالغ بر 65 میلیارد دلار را به ثبت رسانده‌است. مقر اصلی این کمپانی لجستیک در شمال ایالت جرجیای آمریکا و شهر سندی اسپرینگز  واقع شده‌است. این شرکت جابجایی مرسوله در اقصی نقاط جهان را به کمک 434 هزار نیروی انسانی و بیش از صد هزار وسیله نقلیه زمینی به انجام می‌رساند. ناوگان هوایی UPS نیز از 246 فروند هواپیمای باری تشکیل شده که وظیفه انتقال هرچه سریع‌تر مرسولات در جهان را برعهده دارند.

5- کمپانی فچر (Fetchr)

ایجاد یک بستر مدرن حمل و نقل درون شهری کالا در خاورمیانه، ماموریت اصلی کمپانی فچر (Fetchr) است. این کمپانی در سال 2012 در شهر دوبی تأسیس شده و در امارات، عربستان، اردن، عمان و مصر فعالیت می‌کند. اپلیکیشن تلفن همراه فچر به کاربران این امکان را می‌دهد که با سرعت و امنیت بالا بسته‌های خود را ارسال کنند. استفاده از موقعیت مکانی افراد روند ثبت سفارش در اپلیکیشن فچر را به تجربه‌ای شیرین تبدیل کرده‌است. کسب و کارهای کوچک و بزرگ نیز قادر هستند تا سفارشات خود را به صورت فوری و یا زمانبندی شده برای مشتریان ارسال نمایند. فچر هم اکنون 700 کارمند دارد و 52 میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌است.

در قسمت دوم کمپانی های موفق لجستیکی پنج شرکت دیگر را بررسی کرده ایم. شما چه کمپانی‌هایی را می‌شناسید که در حوزه حمل و نقل شناخته شده‌باشند؟ با ما در میان بگذارید.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برچسب‌ها: