درخواست-پیک-موتوری

بهترین راه درخواست پیک موتوری در کلان شهرها چیست؟

هنگامی که بسته‌ای برای ارسال داریم، بی‌درنگ به سراغ درخواست پیک موتوری از طریق اپلیکیشن می‌رویم. آیا این موضوع در مورد شما فرق می‌کند؟ اگر شما روش دیگری سراغ دارید، احتمالا یا گوشی هوشمند ندارید یا اینکه روش سنتی و تماس تلفنی را بیشتر می‌پسندید. با وجود رشد استفاده از گوشی‌های موبایل هوشمند، هنوز هم هستند کسانی که به دنیای مدرن کوچ نکرده‌‎اند و عصر سنتی را با تمام محدودیت‌هایش نوستالژیک و دوست‌داشتنی می‌دانند. این افراد دوست دارند پس از گفتن الو، پیک موتوری بگیرند! اما باید قبول کرد که درخواست پیک موتوری با استفاده از موبایل، یکی از لذت‌های مدرنیته است. اصلا قصد نداریم درباره‌ی تاکسی موتوری حرف بزنیم یا اینکه تاکسی موتوری بدون ترافیک را تبلیغ کنیم. هدف‌مان این است که درباره‌ی روش درست ارسال بسته با استفاده از پیک حرف بزنیم. بیایید با هم نگاهی به روش‌های درست استفاده از سرویس پیک موتوری (Courier Service) داشته باشیم.

برای شروع همکاری با تی نکست، فردا چرا؟ همین حالا اقدام کنید!

درخواست پیک موتوری به صورت شخصی

منظور از درخواست پیک به صورت شخصی این است که شما پیک را برای خودتان می‌خواهید. مثلا برای روز تولد همسرتان یک دسته‌گل خریده‌اید و می‌خواهید پیک بگیرید تا این دسته‌گل را زمانی که همسرتان سر کار است، به دستش برسانید. مثال دیگر این است که اهل خرید و فروش هستید و می‌خواهید جنس فروش‌رفته را با پیک موتوری از یک سر شهر به سر دیگر آن ارسال کنید. توجه کنید که این کارها و کارهای دیگری از این قسم، همگی از جنس کارهای شخصی هستند. زمانی که صحبت از فرد می‌شود و خودمان به عنوان فرستنده و شخص دیگری به عنوان گیرنده در این میان مطرح است، روال کار ساده خواهد بود. در این مواقع، درخواست آنلاین پیک موتوری می‌دهیم و بلافاصله پس از رسیدن پیک، بسته را به او تحویل می‌دهیم. این نوع از پیک با نام پیک لحظه‌ای (On Demand) شناخته می‌شود و روال انجام کار در آن را تقریبا همه بلد هستند. شاید آن‌قدر این کار را انجام داده‌ایم که حتی با چشم بسته هم می‌توانیم درخواست پیک آنلاین بدهیم.

درست است که پیک اینترنتی نسبت به پیک تلفنی ارزان‌تر است. اما چطور باید درخواست پیک اینترنتی بدهیم تا هزینه تمام‌شده کمتری برایمان داشته باشد؟ برای این کار باید به 3 نکته دقت کنیم:

  1. هزینه پیک موتوری در میانه‌ی روز کمتر از ساعات دیگر است. یعنی اگر سر ظهر پیک بگیرید، هزینه پیک کمتری نسبت به صبح و عصر می‌پردازید.
  2. تغییر شرایط جوی روی هزینه پیک موتوری تاثیر می‌گذارد. بهتر است در روزهای بارانی درخواست پیک موتوری ندهید؛ زیرا در این موارد ناچار هستید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.
  3. بهتر است هزینه پیک موتوری را در چند اپلیکیشن مختلف بررسی کنید. یعنی دقیقا همان کاری را که در مورد تاکسی اینترنتی انجام می‌دهید، در هنگام درخواست پیک آنلاین هم انجام دهید تا بهترین قیمت پیک موتوری را به دست بیاورید.

درخواست پیک موتوری

درخواست پیک موتوری برای شرکت

ممکن است فکر کنید این کار هم با روشی مشابه درخواست پیک موتوری شخصی قابل انجام است؛ اما درخواست اصولی پیک برای شرکت‌ها، یک روند کاملا متفاوت دارد. شرکت‌ها و فروشگاه‌ها در حجم گسترده‌ای کار می‌کنند و ممکن است نیاز داشته باشند تا روزانه هزاران بسته را به دست مشتریان برسانند. آیا در چنین مواقعی عقلانی است که برای هر بسته یک پیک جداگانه گرفته شود؟ آیا می‌توان کار درخواست پیک موتوری برای چنین حجمی را بدون خطا انجام داد؟ آیا انجام چنین کاری حتی با فرض قابل اجرا بودن، اصلا توجیه اقتصادی دارد؟ طبیعی است که اگر شرکت‌ها و فروشگاه‌ها (چه فیزیکی و چه اینترنتی) بخواهند به ازای هر بسته یک درخواست پیک اینترنتی بدهند، مجبورند هزینه‌های زیادی را تقبل کنند. این هزینه می‌تواند شامل تامین نیروی انسانی، صرف زمان و صرف هزینه‌های مالی هنگفت برای این کار باشد.

ارسال سریع اولین بسته

به همین دلیل است که خیلی از شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند تا ناوگان لجستیک خودشان را ایجاد کنند و چندین پیک موتوری را به صورت استخدامی به کار می‌گیرند. از طرفی این کار هم هزینه‌های نسبتا زیادی دارد و تمام شرکت‌ها نمی‌توانند آن را پیاده‌سازی و اجرا کنند. در چنین شرایطی می‌توان کار درخواست پیک موتوری را به شرکت‌های لجستیک طرف سوم (Third Party) سپرد. تی نکست این کار را با استفاده از ناوگانی از پیک‌های آموزش‌دیده و متعهد انجام می‌دهد و با قیمتی کمتر از پیک لحظه‌ای، بسته‌های سازمان‌ها را به دست مشتری نهایی آنها می‌رساند. سرویس خاص تحویل در همان روز (Same Day Delivery) به مشتریان سازمانی این قول را می‌دهد که بسته‌ها را در همان روز ارسال به مقصد مورد نظر خواهد رساند. استفاده از این سرویس به معنی داشتن یک راه‌حل خوب و ارزان برای ارسال بسته ها است که مشکلات رایج پیک لحظه‌ای را ندارد.

یادتان هست در حرف‌های ابتدایی‌مان گفتیم کسی که از اپلیکیشن درخواست پیک موتوری بی‌خبر است، یا قدیمی‌پسند است یا اینکه بویی از زمانه‌ی مدرن نبرده است؟ با تی نکست می‌توان این حرف را نقض کرد. سرویسی که تی نکست می‌دهد، روش مدرنی است که کوچک‌ترین ربطی به استفاده از اپلیکیشن ندارد و بسیار مدرن است. استفاده از سرویس تی نکست برای شرکت‌ها با استفاده از یک پنل اینترنتی میسر می‌شود. در این پنل اینترنتی تنها یک فایل اکسل آپلود می‌شود و باقی مراحل به صورت کاملا خودکار توسط ناوگان لجستیک تی نکست انجام خواهد شد.

ما تلفن درخواست پیک موتوری اعلام نکرده‌ایم و اپلیکیشن هم نداریم؛ اما توانسته‌ایم هم دل قدیمی‌پسندها را به دست بیاوریم و هم دوست‌داران فناوری جدید را خوشحال کنیم. در ضمن، عکس استفاده شده را هم عمدا تار کرده‌ایم!

[yasr_visitor_votes readonly="false"]