بسته بندی مرسولات

تمام نکات بسته بندی مرسولات پیکی / اهمیت بسته بندی مرسولات در چیست؟

بسته بندی مرسولات یا پکیجینگ (Packaging) یکی از کارهای حساس در لجستیک است. بسته بندی‌ها با توجه به جنسی که درون آن‌ها قرار می‌گیرد، انواع مختلفی دارند. طبیعی است که منظورمان آن نوع از بسته بندی که شوق به خرید را در خریدار زنده می‌کند نیست. ما در این مقاله قصد داریم که چگونگی بسته بندی مرسولات پستی و حفاظت درست از آن‌ها را بررسی کنیم. برای ارسال بسته های درون‌شهری و برون‌شهری باید از قواعد خاصی برای بسته بندی مرسولات استفاده کنید. این قوانین معمولا نانوشته هستند و تنها در حین کار متوجه آن‌ها می‌شوید. بیایید با هم نگاهی به این قواعد بیندازیم.

برای شروع همکاری با تی نکست چرا فردا؟ همین حالا اقدام کنید!

نکات کلی درباره بسته بندی مرسولات

چند قانون عمومی برای تمام انواع بسته بندی مرسولات وجود دارد که حتما باید رعایت شوند. خیلی از مواردی که اینجا مطرح می‌شوند، جنبه‌ی اطلاعات عمومی دارند و مطرح شدن‌شان صرفا باعث یادآوری می‌شود. به عنوان مثال طبیعی است که بسته بندی شما نباید حجم خالی زیادی داشته باشد؛ زیرا وجود فضای خالی در بسته بندی مرسولات، منجر به تکان خوردن محتویات درون جعبه می‌شود و ممکن است منجر به آسیب رساندن به کالاها شود. در ثانی ممکن است فضای خالی موجود بین کالا و جعبه بر اثر ضربه از بین برود و به کالای درون بسته خسارت وارد شود.

استفاده از پلاستیک حباب دار در بسته بندی

اگر این احتمال وجود دارد که بسته‌ها در جریان حمل‌ونقل در معرض رطوبت قرار بگیرند، باید جانب احتیاط را رعایت و تا جای ممکن، از بسته بندی ضدآب استفاده کنید. این کار با استفاده از یک کیسه‌ی پلاستیکی هم قابل انجام است و ضرورتی برای استفاده از وکیوم وجود ندارد. در ضمن برای کالاهای حساسی مثل شکستنی‌ها باید از یونولیت یا پلاستیک حباب‌دار استفاده کنید. استفاده از کارتن مقوایی و پلاستیک حباب‌دار از استانداردهای اولیه در بسته بندی مرسولات پستی هستند.

بسته بندی کتاب

در بسته بندی مرسولات کتاب معمولا از سلفون استفاده می‌شود. سلفون به راحتی می‌تواند از تاشدن جلد کتاب‌ها جلوگیری کند و نگذارد که کتاب‌خوان‌ها از دست شما عصبانی شوند! گاهی اوقات می‌توانید کمی فراتر از حد انتظار رفتار کنید و با استفاده از یک پاکت مقوایی، محفاظت بیشتری از کتاب به عمل بیاورید. این کارها باعث می‌شوند تا هیچ‌گونه آسیبی به کتاب‌ها نرسد و حتی در صورت بارندگی و نفوذ آب به داخل باکس پیک موتوری، کتاب‌ها کاملا سالم باقی بمانند. بعضی از پاکت‌ها یک لایه پلاستیک حباب‌دار درون خودشان دارند که علاوه بر جلوگیری از ضربه، مرسوله‌ی شما را ضدآب هم می‌کنند. البته کتاب در میان بسته بندی مرسولات جزو موارد ساده به حساب می‌آید و پیچیدگی زیادی ندارد.

بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی

لوازم آرایشی و بهداشتی از مواد حساس پستی هستند و برای بسته بندی آن‌ها باید دقت بیشتری را در مقایسه با سایر مرسولات به خرج دهید. یکی از موارد مهم در بسته بندی لوازم آرایشی این است که نسبت به گرما حساس هستند و به سرعت آب می‌شوند. هیچ‌کس هم لوازم آرایشی ذوب‌شده را قبول نمی‌کند و بروز این اتفاق می‌تواند برای آبرو و اعتبارتان امتیاز منفی تلقی شود. ترجیح این است که بعد از بسته بندی مرسولات آرایشی و بهداشتی، از ترموباکس و کول باکس برای حمل آن‌ها استفاده کنید. در کنار این‌که اغلب باید به خنک نگه‌داشتن این لوازم در طی پروسه‌ی ارسال فکر کنید، نباید از امنیت آن‌ها هم غافل بمانید. یادتان باشد که محصولات آرایشی و بهداشتی یا شیشه‌های ظریفی دارند یا اینکه در بسته بندی حساس به ضربه ارائه می‌شوند. بنابراین باید حتما از بسته بندی ضدضربه برای آ‌ن‌ها استفاده کنید.

 

بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی

مواد غذایی باید تازه و با دمای مورد انتظار به دست مصرف‌کننده برسند. به عنوان مثال اگر یک پرس چلوکباب را یخ‌کرده به دست مشتری برسانید، همان‌قدر باعث عصبانیت مشتری می‌شوید که یک بستنی خوشمزه را آب کنید و به او تحویل دهید. فودکورت‌ها و رستوران‌ها به یک راه‌حل کلی رسیده‌اند که سعی می‌کنند مواد غذایی را تا حد ممکن در ظرف‌های عایق بگذارند و جلوی هدررفت گرمایی آن را بگیرند. این ظرف‌ها دارای درهای محکمی هستند که به خوبی کیپ می‌شوند و جلوی نشت کردن روغن مواد غذایی و چیزهای مشابه را می‌گیرند. به همین دلیل است که رستوران‌ها از این نوع ظروف برای بسته بندی مرسولات شامل مواد غذایی استفاده می‌کنند. در نتیجه، استفاده از ترموباکس برای مواد غذایی هم توصیه می‌شود.

ارسال راحت و سریع را تجربه کنید – فرم ثبت نام

اهمیت بسته بندی مرسولات

در هنگام بسته بندی مرسولات باید به این نکته توجه داشته باشید که مشتری باید با این پکیج ارتباط برقرار کند. به همین دلیل است که خیلی‌ها علاوه بر بسته بندی اصلی محصول، به بسته بندی ارسال هم بها می‌دهند. به هر حال این بسته بندی اولین چیزی است که مشتری با آن ارتباط برقرار می‌کند و باید کیفیت خوبی داشته باشد. این‌که مشتری حس کند شما به او بها می‌دهید، حس خوب وفاداری را در او به وجود خواهد آورد. تی نکست به عنوان یک شرکت واسط که خدمات پیک موتوری را ارائه می‌دهد، می‌تواند در برخی از موارد بسته‌بندی مرسولات را برایتان انجام دهد. به عنوان مثال می‌توانید بسته بندی کتاب و مجلات را به تی نکست بسپارید. سرویس تی نکست روی ارسال بسته ها با استفاده از پیک موتوری تمرکز دارد و بسته‌های شما را در تمام تهران با یک قیمت ثابت ارسال می‌کند. برای شروع کار، تنها کافی است با ما تماس بگیرید.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]