ارسال رایگان

نقش ارسال رایگان در افزایش فروش و جذب مشتریان وفادار

در مطلب تاثیر ارسال بسته در توسعه و پایداری کسب و کارها، اشاره شد که گاه حفظ و نگهداری یک کسب و کار از راه‌اندازی آن سخت‌تر است. در کنار پایداری و توسعه، مفهوم رقابت شکل می‌گیرد. این روزها عملا کسب و کار شما زمانی دارای حیات است که در یک رقابت سهمگین با سایر رقبا، هم‌چنان توانسته بایستد و مبارزه کند!در این مطلب، ارسال رایگان به عنوان یک محرک اساسی در فروش کسب و کارها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

در روزگاری که برندهای مختلف در حال ایجاد مزیت رقابتی از هر منفذ و موقعیتی هستند، مزیت رقابتی‌ای که به طور مستقیم با جیبِ مخاطب و مشتری در ارتباط باشد، شانسی دوچندان برای ترغیب او دارد. تخفیف‌های جذاب، هدایای خرید (اشانتیون) و رایگان کردن درصدی از محصول، مواردی هستند که در خاطره ما از خرید، جز نکات پررنگ هستند.

با توجه به تغییر سبک زندگی و شیوه خرید مردم، به‌خصوص در روزهایی که کرونا جزئی از زندگی شده است، اهمیت شیوه ارسال بسته و کالاها نقش تعیین‌کننده‌ای در رقابت کسب و کارها پیدا کرده است. حال اگر این شیوه ارسال فارغ از کیفیت، نوع و چگونگی آن، رایگان و بدون هزینه اضافی برای سفارش‌دهنده باشد، فکر می‌کنید چه اتفاقی رخ دهد؟

ارسال رایگان و تمام مزیت‌های آن برای کسب و کارها

همین الان به تجربه‌ خریدهای شش ماه اخیر خود نگاهی بیاندازید. شده بعد از این‌که قیمت ارسال را زمان تکمیل خرید دیدید، از صفحه خرید به طور کامل خارج شوید؟ این‌که در مرحله آخر، یک یا چند کالای کوچک و ارزان به سبدمان اضافه کنیم تا هزینه ارسال رایگان شود چه‌طور؟

همیشه زمان ارسال برای سفارش‌دهندگان و مشتریان شما مهم است. این‌که کالا هرچه زودتر به دست مصرف‌کننده برسد خود یک مزیت رقابتی موثر است. این موضوع در کنار رایگان شدن ارسال برای او، یک گزینه غیرقابل عبور است!

پس حتما ارسال رایگان، فروش بیشتری برای شما خواهد آورد. به عنوان مثال یک شرکت ارائه خدمات سلامت پوست به نام NuFACE با معضلی مواجه بود که کسانی که سبد خرید خود را تکمیل و در مرحله آخر خرید بودند، به یکباره از خرید و ادامه مسیر منصرف می‌شدند. این شرکت در یک تصمیم جدید، به مشتریان خود اعلام کرد که ارسال برای خریدهای بالای 75 دلار رایگان خواهد بود. فقط یک ماه زمان لازم بود تا میزان فروش آنلاین این شرکت 90 درصد جهش پیدا کند و متوسط ارزش هر سفارش هم 7.32 درصد افزایش یافت.

هم‌چنین تبدیل یک سفارش‌دهنده به یک مشتری وفادار و کسی که تبلیغ برند شما را بکند، هنری است که ارسال رایگان به شما می‌بخشد! تجربه نشان داده درصد قابل توجهی از کاربرانی که سابقه خرید با ارسال رایگان را داشته‌اند، مجدد برای خریدهای دیگر هم، به همان فروشگاه بازگشته‌اند!

ارسال رایگان
ارسال رایگان

ارسال خود را رایگان کنید!

مدل‌های مختلف ارائه ارسال رایگان به مشتریان

  • اولین خرید

یکی از راه‌های ترغیب و جذب مشتری، ارسال رایگان بدون توجه به نوع و میزان خرید برای سفارش‌های اول کاربران است.

مخاطب کالای مدنظر را پیدا کرده، قیمت شما را مناسب دیده و توضیحات جانبی خوبی هم دریافت کرده است. تیر آخر در این فرآیند، یک بنر تبلیغاتی است که در زمان و جای مناسب، به این مخاطب می‌رساند که نگران هزینه ارسال خود نباشد. بعد از این تیر، این مخاطب را دیگر می‌توانید مشتری خطاب کنید!

  • خرید بیش از آستانه مشخص

پس از حساب و کتابِ تقبل هزینه‌های ارسال برای مجموعه شما، می‌توانید معین کنید که سفارش‌های بیش از یک حد مشخص، شامل ارسال رایگان خواهد شد.

ارسال تجمیعی در این روش، نه تنها فروشنده را متحمل هزینه نخواهد کرد، که دادن این امتیاز به مشتری باعث افزایش قابل توجه فروش خواهد شد و تمام هزینه‌ها به خوبی پوشش داده می‌شود.

  • خریدهای فصلی و تقویمی

“ارسال تمام سفارش‌های شب یلدا رایگان است” ، ” آستانه خرید برای ارسال رایگان نصف شد”.

این عبارات به چشم ما آشنا هستند. تقریبا تجربه غالب فروشگاه‌های اینترنتی بیان‌گر این موضوع است که این کمپین‌ها و به خصوص امکان ارسال رایگان در آن، انفجار فروش را در پی دارد.

خیلی هم خوب! این‌که به یک‌باره نصف انبارِ شما فروش برود عالی است، اما یک نکته حساس و گاه خطرناک هم پیش روی شماست و آن مدیریت لجستیک و فرآیند ارسال سفارش مشتریان است. این مقولۀ پرچالش اگر با برنامه‌ریزی و انجام حرفه‌ای ارسال همراه شود، سریعا باید آن انبار خالی‌شده را مجددا برای سفارش‌های بعدی مشتریان پر کنید!

  • شرایط خاص برای مشتریان وفادار

فروشگاهی هم هست که ارسال رایگان را در دسترس تمام مشتریان خود قرار نداده و آن را تبدیل به امتیازی برای بخشی از مشتریان خود کرده است. خریداران پرتکرار، بازگشت خرید در بازه مشخص، معرفی به سایر افراد و هر تعریف دیگری از تمایز بین مشتری عادی و خاص!

این شیوه هم گرچه تحرک مثبتی در فروش ایجاد می‌کند اما نسبت به امکان ارسال رایگان برای همه، جذابیت به نسبت کمتری دارد.

ارسال رایگان
ارسال رایگان

سخن آخر

تمام موارد گفته شده بالا، به مزیتی غیرقابل انکار اشاره داشت. اما آیا شرایط دستیابی به چنین مزیتی، صرفا طراحی یک پوستر حاوی پیام ارسال رایگان است؟ اگر فروش شما توسط این امتیاز افزایش پیدا کند، تعداد ارسال خود را می‌توانید مدیریت کنید؟ بماند که کوچکترین اشتباه در محاسبه هزینه ارسال، صورت مالی شرکت شما را دگرگون می‌کند، البته به سمت زیان!

پس توجه به دو نکته بسیار ضروری است. اول توان لجستیکی و ارتقا آن و دوم عدم تحمیل هزینه سنگین و ریسک‌ساز به برنامه‌ریزی‌ها و روند مالی مجموعه.

برون‌سپاری فرآیند ارسال، بهترین پاسخ به چنین چالشی است. علاوه بر این‌که شما با رها شدن از دغدغه ارسال و چگونگی آن، بر سایر اولویت‌های سازمان متمرکز می‌شوید، ارسالی حرفه‌ای هم برای مشتریان خود خواهید داشت. به‌طور قطع شرکتی که هویت شغلی و سابقه موثر در این حوزه دارد، می‌تواند همراه خوبی برای انجام کارهای لجستیکی شما باشد.

شرکت‌های واسط لجستیکی هم‌چون تی نکست به دلیل ارسال تجمیعی، تعرفه‌ای بسیار کمتر از شرکت‌های پیک فوری و محلی دارند. این هزینه مناسب به همراه یک مدیریت فروش مطلوب، می‌تواند این آسودگی را به شما ببخشد که امکان ارسال رایگان را برای تمامی مخاطبان و مشتریان خود فعال کنید. در کنار ارسالِ سریع و به‌صرفه، خدمات ارزش افزوده دیگری مانند بیمه مرسوله، امکان پرداخت در محل، سیستم احراز هویت و … هم توسط تی‌ نکست ارائه می‌شود.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *