فروشگاه اینستاگرامی

با این 10 کار، بهترین فروشگاه اینستاگرامی را داشته باشید!

دنیای تجارت الکترونیک (E-Commerce) که خود انفجاری در عرصه کسب‌وکارها بود، درهای جدیدتری را به روی صاحبان ایده و مشاغل نیز باز کرده است. سوشال کامرس یا تجارت اجتماعی هم از جدیدترین مشتقات این عرصه است. در این بین و در کشور ما، اینستاگرام و راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی با فاصله از بقیه راه‌های سوشال کامرس محبوب‌تر است.

خیلی بعید است تا به‌حال از اینستاگرام خریدی نداشته باشید و یا حداقل جذب محصولی خاص و پرس‌وجو از فروشنده آن نشده باشید. رشد تصاعدی فروشگاه‌های اینستاگرامی با وجود تمام محدودیت‌ها، تقریبا رقابت در این پلتفرم را به یکی از راه های توسعه بازار کسب‌وکارها تبدیل کرده است. پیرو اهمیت این موضوع، در این مطلب به سراغ جمع‌بندی نکاتی رفتیم که می‌تواند یک فروشگاه اینستاگرامی را به دور تند موفقیت و فروش بیشتر هدایت کند.

10 ویژگی یک فروشگاه اینستاگرامی موفق

اگر بگوییم میزان اهمیت فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه اینستاگرامی شما، کمتر از فروشگاه فیزیکی شما نیست، بی‌راه نگفته‌ایم. شما بیشترین رکوردی که در مراجعه حضوری مشتری به فروشگاه خود داشته‌اید، چه‌قدر بوده است؟ 100 نفر؟ 200 نفر؟ 300 نفر؟!

این اعداد ممکن است در چند دقیقه برای فروشگاه اینستاگرامی شما اتفاق بیفتد و این اعداد در قیاس با ظرفیت اینستاگرام و کاربران میلیونی آن، بی‌انصافی است. محصولات شما در آنِ واحد می‌توانند در معرض دید و بررسی هزاران نفر از مخاطبان و مشتریان بالقوه شما قرار بگیرند. به‌شرطی که این جذب مخاطب و مشتریان به درستی انجام شود!

  • ویترین خود را دریابید!

اگر هر روز به چیدمان ویترین فروشگاه خود نگاه می‌کنید، آن را تمیز می‌کنید و دائم در حال جانمایی بهتر محصولات در آن هستید، همین میزان توجه را هم باید به ویترین فروشگاه اینستاگرامی یا مجازی خود داشته باشید.

یک عکس پروفایل خوب و باهویت، بایو کاربردی و بهینه، هایلایت استوری با کاوری جذاب و قالب چیدمان مرتب و دارای امضای برند خودتان، از نکات بسیار حیاتی و مهمِ داشتن یک ویترین جذاب است.

 

بیشتر بخوانید: تکنیک‌های افزایش فروش و مدیریت فروشگاه

 

  • کیفیت تصاویر باید خط قرمز شما باشد!

بهترین تصاویر، تصاویر تولیدی با ایده‌های خودتان است. اگر طرح گرافیکی دارید، خودتان آن را طراحی کنید و اگر نیاز است عکس واقعی کار کنید، حتما خودتان به سراغ عکاسی اختصاصی بروید. هیچ‌نیازی هم الزاما به یک دوربین حرفه‌ای و عکاسی صنعتی ندارید. دوربین گوشی شما، اندکی ویرایش و دانستن نکاتی از عکاسی، کار شما را به خوبی راه می‌اندازد.

 

  • فالوئر هدف‌مند آری، فالوئر فیک هرگز!

صحبت درباره پرسونای مخاطب و چیستی آن شاید در این مجال نگنجد اما بدانید شما برای فروش بهتر، حتما باید محتواهای خود را به دست مخاطبانی برسانید که در آن حوزۀ خاص احساس نیاز می‌کنند و شرایط آن‌ها بیشترین پتانسیل را برای خرید محصولات شما دارد. این‌که فقط به بزرگی عدد فالوئرها توجه کنید، خیلی برای شما راه‌گشا نخواهد بود و هر مخاطبی از هر جایی، با هر سنی و با هر سلیقه‌ای به درد شما نخواهد خورد.

  • ویدئو مارکتینگ؛ رمز پیروزی!

لطفا به این پرسش پاسخ دهید. شما در اینستاگرام بیشتر دوست دارید متن بخوانید یا ویدئو ببینید؟

همین پاسخ کافی است!

 

  • مرسی که هستی؛ با فعالیت منظم و مستمر

این موضوعِ فعالیتِ منظمِ شما، از چند جهت می‌تواند دارای اهمیت باشد. مهم‌ترین علت آن عادت و چسبندگی مخاطبان شماست. در این زمینه حتما یک تقویم محتوایی جامع تهیه کنید و متناسب با آمارهای مختص صفحه خودتان، محتواها را منتشر کنید. این رویه باعث شناسایی بهتر خود اینستاگرام و در معرض نمایش قرار دادن پست‌های شما به‌طور آزمایشی نیز می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: کسب و کار اینترنتی و 6 اشتباه مرگ بار!

 

  • از هزینه برای تبلیغات نترسید!

در هر صنف و شرایطی باشید، اگر از ابزار تبلیغات به درستی بهره ببرید، حتما نشانه‌های بهبود آن را هم خواهید دید. تبلیغات در فروشگاه اینستاگرامی هم، ویژگی‌های خاص خود را دارد. یکی از روش‌های موثر برای تبلیغات استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ است. مخاطبان با دنبال کردن اینفلوئنسرهای اینستاگرام و مواجهه با تبلیغ، راحت‌تر شما را پیدا خواهند کرد. البته اگر محتوای تبلیغ و اینفلوئنسر مورد نظر به درستی انتخاب شده باشد.

نکته بعدی هم که باید رعایت کنید این است که حتما تبلیغ خود را در صفحات مرتبط با کسب و کار خود و با تعداد فالوئر زیاد انجام دهید.

 

  • تعامل حداکثری با مخاطب

اگر بخواهید بهترین خریدهای خود را لیست کنید، حتما صدر جدول آن لیست، مختص فروشگاه و فروشندگانی است که خاطره خوبی از برخورد، راهنمایی و لحن گفت‌وگوی آن‌ها دارید. اثرگذاری این تکنیک به قدری بالاست که ممکن است حتی برخی نقائص کالای شما هم دیده نشود!

بنابراین حتی اگر مشتری هم عصبانی بود، شما خوش‌برخورد باشید. پاسخ نظرات و پیام‌ها را زود و صمیمانه بدهید. نظرسنجی برگزار و نظرات مخاطبان را اعمال کنید. و حتما در هایلایت استوری‌های خود رضایت مشتریان را در معرض دید بگذارید.

 

  • داشتن وب‌سایت به اعتبار شما کمک می‌کند

علاوه بر این‌که ممکن است خیالِ یک‌سری از مخاطبان ریسک‌گریز را راحت کنید و با دیدن آدرس و مشخصات فروشگاه شما در وب‌سایت، راحت‌تر از شما خرید کنند، داشتن وب‌سایت به داد روزهای مبادای شما مثل فیلترینگ و … هم می‌رسد!

 

  • هرچه می‌توانید، فرآیند خرید را برای مشتری راحت‌تر کنید

به هر دلیلی مخاطب را راهی دایرکت نکنید. هم در وقت و انرژی خودتان صرفه‌جویی کنید و هم دیگران! دوره “قیمت در دایرکت” یا در “واتس اپ” گذشته است و فروشگاه‌ اینستاگرامی موفق، فروشگاهی است که همه اطلاعات موردنظر مشتری را به‌طور شفاف در اختیار او می‌گذارد. از قیمت گرفته تا شرایط ثبت سفارش و ارسال و …

 

  • فرآیند ارسال سفارش را بهینه کنید

این‌که برای هر سفارش و بسته راهی آدرس مقصد شوید، یا پیکی را برای این موضوع استخدام کنید یا تا نزدیک‌ترین مرکز پستی بخواهید بروید، مسائلی هستند که انرژی و تمرکز زیادی را طلب می‌کنند. در حالی که شما با برون سپاری امور لجستیکی و ارسال بسته خود، می‌توانید این انرژی و تمرکز را صرف برنامه‌ریزی و مدیریت بهتر فروشگاه اینستاگرامی خود کنید.

با برون‌سپاری فرآیند ارسال و همکاری با تی نکست از هزینه بیشتر برای ارسال بسته‌ها، زمان طولانی ارسال، انرژی مضاعف برای این کار و خدای ناکرده نارضایتی مشتریان خود، رها شوید.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *