استخدام پیک موتوری تی‌نکست

استخدام پیک موتوری تمام وقت با پاداش و پورسانت

هیچ سند تاریخی از زمان دقیق شکل‌گیری شغل پیک موتوری وجود ندارد؛ اما می‌توان این‌ گونه حدس زد که پیدایش این شغل بی‌ارتباط با یک روز شلوغ و پرترافیک نبوده است! شاید در چنین روزی فردی که از رفت و آمدهای شهری خسته و کلافه بوده، ‌به فکرش رسیده که کار خود را با استخدام پیک ساعتی، فرز و چابک پیش ببرد. موتورسواری که گره‌های کور ترافیکی را بشکافد و به سرعت به مقصد موردنظر برسد.

برای شروع همکاری با تی نکست چرا فردا؟ همین حالا اقدام کنید!

با توسعه شهرنشینی،‌ نیازهای جدیدی به‌وجود می‌آیند که قبلا هیچ‌وقت به عنوان یک نیاز به آن‌ها توجه نشده بود؛ حتی به فکر هیچ‌کس هم خطور نکرده بود چه برسد به این‌که این نیازها زمینه‌ساز ایجاد شغل شوند. یکی از این شغل‌ها پیک موتوری است؛ البته این شغل قدمتی به طول یک قرن دارد اما در ایران شغلی نوظهور محسوب می‌شود که بسیاری از کسب و کارها به آن‌ها وابسته هستند؛ به همین دلیل است که کسب و کارها بیشترین تعداد استخدام پیک موتوری را دارا هستند. جالب است بدانید تاریخچه این شغل در جهان به سال ۱۹۱۸ و پایان جنگ جهانی اول بازمی‌گردد.

تاثیر استخدام پیک موتوری در رونق کسب و کارها

نقش پیک موتوری در رونق  کسب و کارها

در ابتدا این شغل در گوشه و کنار شهرها توسط افرادی که تنها سرمایه‌شان یک موتورسیکلت بود و شغلی نداشتند، شکل گرفت و خیلی سریع گسترش یافت و امروزه اهرمی کارآمد برای پیش‌برد کسب و کارها نیز به‌حساب می‌آید. با رفتن کسب و کارها به سمت دیجیتالی شدن و همچنین حجم بالای خریدهای اینتنرنتی افراد،‌ نقش پیک‌های موتوری بیش از پیش نمایان می‌شود. در این بین بهترین گزینه با کمترین هزینه و سریع‌ترین زمان ممکن می‌تواند مشکل لجستیک کسب و کارها را حل نماید. به همین دلیل امروزه شرکت‌هایی راه‌اندازی شده‌اند که با دغدغه مدیریت لجستیک و پیک‌های موتوری، تصمیم دارند این مسیر را به‌ویژه برای کسب و کارها هموار کنند.

وظایف پیک موتوری

وظایف یک پیک موتوری چیست؟

وظیفه پیک موتوری دریافت و تحویل بسته بین افراد،‌ شرکت‌ها،‌ ادارات، موسسات و… است. پیک موتوری، شغلی است که بدون سرمایه و محل کار می‌توانید از آن کسب درآمد کنید. به‌طور کلی وظایف پیک موتوری شامل موارد زیر می‌شود:

  • دریافت بسته از مبدا
  • حفظ و نگه‌داری از بسته در زمان سفر
  • تحویل بسته به مقصد
  • گرفتن تائیدیه از فرد تحویل‌گیرنده بسته (درصورت لزوم)

مهارت‌های موردنیاز برای استخدام پیک موتوری

مهارت‌های موردنیاز برای استخدام پیک موتوری در شرکت‌ها

افرادی که می‌خواهند به عنوان پیک موتوری استخدام شوند باید بر مهارت‌های زیر تسلط داشته باشند:

  • تبحر در رانندگی: لازم است که یک پیک موتوری علاوه بر تسلط در رانندگی، احتیاط لازم در راندن موتورسیکلت خود را نیز داشته باشد؛ (داشتن گواهی‌نامه موتورسیکلت الزامی است.)
  • آگاهی از قوانین رانندگی: یک پیک موتوری باید اشراف کامل بر قوانین راهنمایی و رانندگی را داشته باشد و خود را ملزم به رعایت آن‌ها بداند.
  • درک اجتماعی: پیک‌های موتوری باید درک مناسبی از اجتماع داشته باشند؛ چرا که شغل آن‌ها در دل اجتماع شکل می‌گیرد و باید مناسبات مرسوم اجتماعی را درنظر داشته باشند.
  • مدیریت زمان: یک پیک موتوری باید بتواند زمان را مدیریت کرده و به موقع برای دریافت و تحویل بسته حاضر باشد؛ همچنین باید بتواند در فشار کاری، کار خود را مدیریت کند.
  • برقراری ارتباط موثر با دیگران: از آن‌جا که این شغل ملزم به روابط رو در رو با افراد می‌باشد، لازم است که پیک‌های موتوری روابط اجتماعی خوبی داشته باشند و با رویی خوش در جامعه حاضر شوند. حتی اگر مجبور باشند در طول روز  فشار بالایی را متحمل شوند،‌ باید بتوانند خود را کنترل کرده و روابط موثر با دیگران برقرار کنند.
  • آشنایی به تعمیر و نگهداری موتور سیکلت: به دلیل این‌که موتورسیکلت وسیله نان خوردن پیک‌های موتوری است،‌ باید بتوانند خودشان از پس تعمیرات عمومی آن بربیایند؛ چرا که ممکن است بعضی وقت‌ها در بین مسیر موتورسیکلت‌شان دچار مشکل شود و در روند کارشان اختلال ایجاد کند.
  • رعایت قوانین ایمنی: لازمه‌ی یک پیک موتوری بودن و موفقیت در این شغل رعایت کامل نکات ایمنی است؛ چرا که این شغل با جان شما سر و کار دارد! داشتن کلاه کاسکت، دستکش و هدبند در فصول سرد سال، بیمه بودن موتورسیکلت، تعویض به‌موقع روغن موتور، استفاده از روغن موتور باکیفیت، آچارکشی موتور، سرویس دوره‌ای موتورسیکلت و … از نکاتی است که یک پیک موتوری باید ملزم به رعایت آن‌ها باشد.
  • امانت‌داری: از آن‌جایی که پیک موتوری مسئول نگهداری بسته‌های مردم است، لازم است که امانتدار خوب و شخصی قابل اعتماد باشد.
  • مهارت‌های سازمانی: به‌دلیل این‌که پیک‌های موتوری جزئی از یک سازمان هستند،‌ باید با فرهنگ سازمانی آن شرکت سازگاری داشته باشند و بتوانند با مسائلی که در سطح سازمانی با آن روبرو می‌شوند را حل کنند.
  • قدرت بدنی و استقامت: پیک‌های موتوری به‌دلیل نوع کارشان باید از قدرت بدنی بالایی برخوردار باشند و بتوانند در طول روز به وظایف‌شان در سطح شهر رسیدگی کنند.
  • آشنایی به محدوده‌های جغرافیایی: یک پیک موتوری باید به محدوده‌های جغرافیای مختلف تسلط داشته و مسیریابی را به‌خوبی بلد باشد؛ افرادی که این شغل را انتخاب می‌کنند، باید بتوانند در کمترین زمان ممکن بسته‌های ارسالی خود را به دست گیرندگان برسانند.
تی‌نکست
تی نکست

تی ‌نکست استارتاپ پیک موتوری در تهران ویژه‌ی کسب و کارها

اگر تمایل دارید که این شغل را انتخاب کنید، تی نکست شرکتی‌است که استخدام پیک موتوری را با بهترین امکانات و مزایا به انجام می‌رساند. تی نکست که فقط با کسب و کارها همکاری می‌کند، از زمان شروع فعالیت خود قصد داشته دیدی جدید نسبت به شغل پیک موتوری داشته باشد و امکانات لازم را در اختیار موتورسواران خود قرار دهد. در تی نکست پیک‌های موتوری، فراتر از یک پیک معمولی هستند و در واقع همکار و شرکای تجاری ما هستند. تی نکست روزانه بسته‌های زیادی از کسب و کارهای شناخته‌شده را به دست مشتریان آن‌ها می‌رساند. در نتیجه حراست از ویترین این کسب و کارها برعهده ناوگان موتوری تی ‌نکست است. اگر کمی هم از دیدگاه برندینگ به این قضیه نگاه کنیم، پیک موتوری ویترین یک کسب و کار است. در نتیجه شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات جابجایی بسته با پیک موتوری با اختصاصی‌کردن یونیفرم پیک و باکس موتور این ویترین را به نحو احسن به نمایش می‌گذارند.

به تی ‌نکست بپیوندید: ۶۶۴۰۳۳۶۹-۰۲۱

مزایای استخدام پیک موتوری در تی‌نکست

مزایای استخدام پیک موتوری در تی نکست

علاوه بر کمک به کسب و کارها،‌ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های شکل‌گیری تی نکست، اشتغال‌زایی بوده است. امروزه افراد زیادی که سرمایه‌ای جز موتورسیکلت خود ندارند،‌ به این شغل رو می‌آورند ولی اکثر پیک‌های موتوری از شغل خود راضی نیستند؛ چرا که این افراد بیمه نمی‌شوند، اگر در شرکت‌های معمولی پیک موتوری کار کنند درصد زیادی از درآمد خود را باید به شرکت بدهند، همیشه در معرض آسیب‌های جانی هستند و در کل شغل پرخطری دارند،‌ هیچ تضمینی برای کار همیشگی‌‌شان وجود ندارد و … اما تی نکست با دغدغه راحتی بیشتر پیک‌های موتوری و همچنین ارائه خدمات بهتر، این معضلات را رفع کرده و بستری مناسب برای فعالیت پایدار پیک‌های موتوری را فراهم کرده است.

از مزایای تی نکست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن یک شغل دائمی: یکی از دغدغه‌های پیک‌های موتوری نبودن کار دائمی‌ست؛ به این صورت که باید منتظر درخواست ارسال بسته باشند و با توجه به متغیر بودن تعداد ارسال‌ها در طول روز، نمی‌توانند روی رقم خاصی از درآمد حساب کنند. اما در تی نکست شما استخدام شرکت می‌شوید و ماهانه درآمدی مشخص خواهید داشت که البته پورسانت و پاداش نیز به آن اضافه می‌شود.
  • درآمد بالا: شما با پیوستن به ناوگان موتوری تی نکست می‌توانید در ماه بیش از ۴ میلیون درآمد داشته باشید. به‌علاوه این‌که پورسانت و پاداش نیز شامل حال‌تان خواهد شد. شما با توجه به مسافتی که در طول روز می‌پیمایید پورسانت دریافت می‌کنید.
  • بیمه از روز اول: یکی از مشکلات پیک‌های موتوری نداشتن بیمه است؛ اما پیک‌های موتوری تی نکست از روز اول کاری بیمه تامین اجتماعی می‌شوند و به‌زودی شامل بیمه حوادث نیز خواهند شد.
  • عدم نیاز به سرمایه: شما تنها با داشتن یک موتورسیکلت و گواهینامه آن می‌توانید صاحب شغل شوید و درآمد بالایی داشته باشید.
  • پوشش مخصوص تی نکست: تی نکست با داشتن یونیفرم و کلاه کاسکت‌های مزین شده به لوگوی تی نکست، ظاهری آراسته به شما هدیه می‌دهد. جالب این‌که روی کلاه‌های موتورسوارن تی نکست، گروه خونی‌شان درج شده تا اگر خدایی نکرده دچار مشکل پزشکی شوند و یا تصادف کنند، مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.
  • امکان ارتقای شغلی: بسیاری از افراد فکر می‌کنند کار در چنین شرکت‌هایی هیچ امکانی برای پیشرفت شغلی ندارد و افراد موتورسوار می‌آیند و می‌مانند؛ اما تی نکست در سال‌های گذشته با استخدام پیک موتوری این امکان را به افراد داده است تا بتوانند با توجه به قابلیت‌های شغلی و شخصیتی منحصربه‌فردشان، ارتقای شغل داشته باشند و به بخش‌های دیگر شرکت با حقوق و مزایایی بهتر منتقل شوند.

سخن آخر

اگر هیچ شغلی ندارید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، اگر شغل مناسبی ندارید و خواهان شغلی با درآمد بالا هستید، اگر سرمایه و محل کار ندارید و جای همه‌چیز عشق به موتورسواری دارید، تی ‌نکست بهترین شرکت برای شماست؛ تی نکست با استخدام پیک موتوری در شهر تهران نه تنها به رفع مشکل اشتغال جوانان کمک می‌کند،‌ بلکه دغدغه‌های لجستیکی شهر را نیز مرتفع کرده و به کسب و کارها هم رونق می‌بخشد.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *