تکنولوژی جدید مسیریابی با what3words / مسیریابی برای لجستیک کسب و کارها

تکنولوژی what3words یک راه بسیار ساده برای تشخیص موقعیت دقیق مکان‌های مختلف است که توسط کمپانی what3words ارائه می‌شود. این کمپانی یکی از بهترین استارت‌آپ‌های لست مایل دلیوری است؛ تکنولوژی what3words با کاربری آسان‌تر نسبت به سایر فناوری‏ های موجود، به افراد کمک می‌کند تا هر آدرسی را بدون سردرگمی پیدا کنند. کار کردن با مختصات جی پی اس ممکن است برای بسیاری از افراد پیچیده باشد. به همین دلیل الگوریتم وات تری وردز با دریافت طول و عرض جغرافیایی هر آدرس و تبدیل آن به سه کلمه منحصر فرد، موجب می‌شود تا مکان یابی برای همه آسان‌تر شود.

این سرویس توسط کریس شلدریک و جک ویلی کوهن در جولای ۲۰۱۳ در لندن با هشت کارمند و سرمایه‌ی اولیه‌ی یک میلیون پوند راه‌اندازی شد. کاربردی بودن این تکنولوژی زمانی بیش‌تر قابل لمس است که قصد رفتن به مکانی با خیابان‌های نامشخص و آدرس‌هایی نامعلوم داشته باشید.

برای شروع همکاری با تی نکست، همین حالا اقدام کنید

همه‌‌ی امکانات کاربردی در تکنولوژی مسیریابی what3words

در حال حاضر این تکنولوژی با ۲۶ زبان دنیا قابل استفاده است و حتی سیستم راهنمای صوتی اختصاصی نیز برای آن ایجاد کرده است. راهنمای صوتی در what3words وات تری وردز همراه بسیار مناسبی برای رانندگانی است که در حال عبور از مکانی جدید و نا آشنا هستند. راهنمای صوتی وات تری وردز سال گذشته توسط شرکت مرسدس بنز به بازار معرفی شد.

در این سرویس هر مربع سه متر در سه متر به یک آدرس منحصر به فرد اختصاص پیدا می کند، به این ترتیب جهان شبکه‌ای از ۵۷ تریلیون مربع است. در حقیقت این تکنولوژی یک سیستم آدرس‌دهی دقیق و هوشمند برای افراد و کسب‌ و کارهایی است که نیازمند پیدا کردن دقیق آدرس‌ها هستند.

راه‌حلی برای مسیریابی آدرس‌ها و دسترسی به مکان‌های دوردست

به نقل از وات تری وردز تقریبا ۷۵ درصد از مردم کشورهای جهان (۱۳۵ کشور) به سیستم آدرس‌دهی مناسبی دسترسی ندارند. این یعنی حدود چهار میلیارد نفر از مردم جهان را نمی‌توان پیدا کرد و به بیانی دیگر،‌ این تعداد از مردم نامرئی هستند. این افراد نمی‌توانند از خدمات و سرویس‌های تحویل کالا استفاده کنند یا از کمک‌های اضطراری بهره‌مند شوند.

اگر افراد به سیستم آدرس‌دهی مناسب دسترسی داشته باشند، می‌توانند بیماری‌های خود را گزارش دهند و برای احقاق حقوق خود درباره‌ی بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی پیگیری‌های لازم را انجام دهند. در صورتی که این سیستم وجود نداشته باشد، راهی برای برقراری ارتباط با محل زندگی آن‌ها و پیگیری مسائل اینچنینی امکان‌پذیر نخواهد بود.

در مناطق دوردستی که به سیستم آدرس‌دهی مناسب دسترسی ندارند، نمی‌توان بسیاری از تسهیلات رفاهی را فراهم کرد. همچنین امکان رسیدگی به مدارس، اردوگاه‌ها، کمپ‌های پناهندگی و شهرک‌های غیررسمی وجود ندارد.

در حال حاضر برخی از کمپانی های صاحب نام جهان از جمله مرسدس بنز، لندرور، صلیب سرخ، سازمان ملل، شرکت آرامکس، کوییک آپ، شرکت ایر بی اند بی و بسیاری دیگر از سرویس های وات تری وردز استفاده می کنند.

تکنولوژی 3words
تکنولوژی 3words

چرا تکنولوژی مسیریابی What3words برای کسب‌وکارها مفید است؟

از تکنولوژی What3words  می‌توان در کسب‌ و کارهای حوزه لجستیک برای ارسال و تحویل کالا استفاده کرد.

کسب و کارهای لجستیکی نیازمند سیستم‌های آدرس‌دهی دقیقی هستند که بتوانند خدمات باکیفیتی ارائه دهند و با استفاده از What3words سرعت خدمات خود را افزایش و به توسعه هر چه بیش تر کسب و کارها کمک کنند.

در حوزه‌ی گردشگری نیز این تکنولوژی کاربردهای فراوانی دارد و با استفاده از آن می‌توان در مناطقی که افراد شناختی نسبت به اطراف ندارند، مکان‌های تاریخی و طبیعی مختلف را پیدا کرد و از مسیر رفتن به آن‌ها با خبر شد.

عملکرد اپلیکیشن What3words چگونه است؟

تکنولوژی What3words در واقع، دسته‌ای کوچک از کدهای جغرافیایی، یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) یا کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری (SDK) است، که به اپلیکیشن‌ها یا سرویس‌های لجستیک کسب‌ و کارها متصل می‌شود.

این سرویس با طیف وسیعی از خدمات نقشه‌برداری و ناوبری تلفیق شده و در حال انجام پروژه‌هایی با همکاری دولت‌ها، کوریر‌ها،‌ خرده‌ فروش‌ها، شرکت‌های مسافرتی و سازمان‌های امداد رسانی است.

what3words از چه راهی کسب درآمد می‌کند؟

وات تری وردز برای افرادی که از سایت یا اپلیکیشن آن استفاده می‌کنند، همواره رایگان است. در این سرویس تنها باید برای انجام عملکردهای تجاری همچون؛ استفاده از رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API)، درخواست خودکار و خدمات آفلاین، پرداخت صورت گیرد.

دریافت اعتبار برای ارائه‌ی خدمات تجاری به این معناست که وات تری وردز قصد دارد امکانات عادلانه و با کیفیتی را به کاربران خود عرضه کند.

ساختار تکنولوژی What3words به گونه‌ای است که از سازمان‌های مختلفی همچون؛ نهادهای خصوصی و بشردوستانه حمایت می‌کند و به آن‌ها پیشنهادها و تخفیف‌های مختلفی ارائه می‌دهد.

منبع: وات تری وردز

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برچسب‌ها: , ,