کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی و 6 اشتباه مرگ بار!

شاید اولین قدم برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی را داشتن یا یافتن ایده قلمداد کنیم، اما چگونگی اجرا، از خود ایده مهم‌تر است. جالب است که بدانیم 9 مورد از 10 کسب و کار اینترنتی، در 4 ماه اول فعالیت، شکست می‌خورند. چرایی این شکست را باید در شیوه اجرا و پیاده‌سازی ایده‌ها جست‌وجو کرد. بنابراین شناخت اشتباهاتی که حیات یک کسب و کار اینترنتی را تهدید ‌می‌کنند، مهم است.

اما رایج‌ترین اشتباهاتی که از آن صحبت می‌کنیم، کدامند؟ برای پاسخ این سوال، 6 مورد اثرگذار را با هم بررسی می‌کنیم.

1- انتخاب اشتباه پلتفرم کسب و کار اینترنتی

با رشد روزافزون کسب و کارهای اینترنتی در این چند سال، ارائه‌دهندگان پلتفرم تجارت الکترونیک نیز در حال افزایش هستند. احتمالا انتخاب بستر مناسب برای کسب و کار اینترنتی شما، دشوار باشد. بنابراین قبل از راه‌اندازی وب‌سایت خود، مطمئن شوید که در زمینه‌های مختلف تحقیق کرده و درک خوبی از نیازهای کسب و کار خود دارید، تا ببینید کدام پلتفرم برای کسب و کار شما بهتر عمل می‌کند.

2- طراحی ضعیف وب‌سایت

آیا وب‌سایت شما دارای محصولات عالی، توضیحات دقیق و استراتژی بهینه بازاریابی است، اما هیچ یک از بازدیدکنندگان شما به این صفحات مراجعه نمی‌کنند؟ احتمالا لازم است روی طراحی و نقشه وب‌سایت خود کار کنید.

نقشه سایت خوب، برای موفقیت کسب و کار اینترنتی شما بسیار مهم است. از این گذشته، چه فایده‌ای دارد اگر کسی نتواند صفحاتی که شما برای آن زحمات بسیاری کشیده‌اید، پیدا کند؟

راه حل می‌تواند ایجاد سربرگ (header) و پابرگ (footer) مناسب برای وب‌سایت شما و اطمینان از واضح و در دسترس‌بودن همه بخش‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: انواع پیک فروشگاه اینترنتی را بشناسید

کسب و کار اینترنتی
کسب و کار اینترنتی

3- تجربه بد از خدمات مشتریان

بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی تمرکز اصلی خود را روی محصول و تبلیغات آن می‌گذارند و خدمات مشتریان خود را کاملا نادیده می‌گیرند. با توجه به تحقیقات موسسه Dimension، خدمات خوب به مشتریان، بیشترین تأثیر را بر اعتماد مصرف‌کنندگان دارد. در حقیقت 39 درصد مصرف‌کنندگان پس از یک تجربه بد از پشتیبانی یک فروشگاه، بالای 2 سال از خرید مجدد خودداری می‌کنند!

4- عدم داشتن گزینه حمل‌ونقل و ارسال

این روزها تجربه ارسال محصول برای موفقیت یک کسب و کار اینترنتی، بسیار حیاتی شده است.

تحقیقات انجام شده توسط شرکت مشاوره فناوری اطلاعات به نام Capgemini، نشان می‌دهد که 74 درصد از مشتریان اگر تجربه ارسال مناسب داشته باشند، حاضرند هزینه بیشتری نیز برای آن پرداخت کنند. این تحقیق نشان می‌دهد، سرعت، پایداری و قابل اطمینان بودن، سه مولفه اصلی خریداران برای یک ارسال مطلوب هستند.

ارسال مطلوب هم فرآیندی است که یک بازی برد – برد در آن تعریف شود. این بازی در حوزه لجستیک و ارسال بسته‌های فروشگاهی، برون‌سپاری این فرآیند خواهد بود، که هم نفع زیادی برای فرستنده و هم برای گیرنده دارد.

تی نکست این امور لجستیکی و ارسال شما را در قالب دو سرویس «ارسال در همان روز» و «ارسال در روز بعد»، به طور پایدار، مطمئن و سریع انجام می‌دهد.

ارسال با قیمت ثابت در همان روز – شروع کنید!

5- برای یک کسب و کار اینترنتی، هنوز نسخه موبایلی ندارید؟

خرید در بستر تلفن همراه در سال 2020 شاهد افزایش 169 درصدی بوده است. برنامه‌های تلفن همراه به طور خاص 157٪ نرخ تبدیل بیشتری نسبت به مرورگرهای وب موبایل داشته‌اند و 8 نفر از 10 مشتری ترجیح می‌دهند از یک برنامه یا اپلیکیشن استفاده کنند تا خود وب‌سایت.

این اعداد تنها یک خروجی دارد و آن ضروری بودن بهینه‌سازی کسب و کار اینترنتی خود، برای پاسخگویی به خواسته‌های بازار است.

کسب و کار اینترنتی
کسب و کار اینترنتی

6- تجربه آفلاین نامطلوب

هویت فیزیکی و آنلاین شما نمی‌توانند دو رویکرد متفاوت از هم داشته باشند. برای موفقیت یک کسب و کار آنلاین، شما باید مطمئن شوید که فروشگاه فیزیکی شما هم تمام قواعد بازاریابی omnichannel را رعایت کرده است.

سخن آخر

اگر در ابتدای مسیر راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین هستید یا بنا دارید حوزه آنلاین فروشگاه خود را توسعه دهید، نکات فوق می‌تواند ضریب خطای شما را به اندازه زیادی کاهش دهد. در انتها خواندن مطلب تاثیر ارسال بسته در توسعه و پایداری کسب و کارها را هم به شما توصیه می‌کنیم!

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برچسب‌ها: ,