شرکت های لجستیک

 معرفی کمپانی‌ های لجستیک موفق در جهان (بخش دوم)

در قسمت اول این مقاله، با تعدادی از کمپانی های موفق لجستیک در جهان آشنا شدیم. اکنون از میان شرکت های لجستیک پنج شرکت دیگر را از سرتاسر دنیا به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه این مطلب از بلاگ تی نکست با ما همراه باشید.

برای شروع همکاری با تی نکست، همین حالا اقدام کنید

 6- معرفی شرکت های لجستیک موفق در جهان؛ فدکس (FedEx)

FedEx در سال 1971 در شهر ممفیس آمریکا توسط فردریک اسمیت تأسیس گردید. این شرکت لجستیک تا به امروز یکی از غول‌های صنعت لجستیک به شمار می‌رود. فدکس با ایجاد یک سرویس مدرن و کم‌ نقص برای جابجایی بسته و مرسوله، به بیش از 220 کشور دنیا خدمت‌رسانی می‌کند. سیستم موقعیت‌یابی فدکس برای مرسولات ارسالی به افراد این امکان را می‌دهد تا بارهای خود را تا رسیدن به مقصد نهایی دنبال کنند. فدکس در جهت بهبود سرویس‌دهی خود در قاره‌‌های اروپا و آسیا، در سال 2016 کمپانی لجستیکی TNT را خریداری نمود. این شرکت معتبر حمل و نقل بیش از 425 هزار کارمند دارد و توانسته در سال 2017 درآمد قابل توجهی بالغ بر 65 میلیارد دلار به دست بیاورد.

7- معرفی شرکت های لجستیک موفق در جهان؛ گلوو (Glovo)

داستان کمپانی حمل و نقل گلوو (Glovo) در سال 2015 و از شهر بارسلون اسپانیا آغاز شد. این استارتاپ که مؤسس آن اسکار پیر نام دارد، با تمرکز بر روی دلیوری آنی یا On-Demand فعالیت می‏کند. شرکت های لجستیک گلوو اکنون در 17 کشور اروپایی، آمریکای جنوبی و آفریقایی حاضر بوده و به شهروندان خدمات دلیوری لحظه‌ای ارائه می‏دهد. کاربران گلوو قادراند از طریق اپلیکیشن موبایل و یا وبسایت گلوو بسته‌‌های خود را ارسال و آن را به صورت آنلاین بر روی نقشه رصد نمایند. گلوو تاکنون از چندین شرکت معتبر سرمایه گذاری مانند راکوتن (Rakuten) و کیوب (Cube) مجموعاً 177 میلیون دلار سرمایه جذب کرده تا بتواند فعالیت خود را در دیگر کشورها توسعه دهد.

8- گرب (Grab)

2 میلیون راننده، 68 میلیون بار دانلود اپلیکیشن و 3.5 میلیون سفر روزانه. این ها آمار و ارقام حیرت انگیز شرکت لجستیک گرب (Grab) واقع در جنوب شرقی قاره آسیا است. آنتونی تان (Anthony Tan) بنیانگذار این شرکت (فارغ التحصیل مدرسه کسب و کار هاروارد) در سال 2012 و در مالزی گرب را تأسیس کرد. گرب در ابتدا خود را یک سرویس درخواست آنلاین تاکسی  و حمل و نقل مسافر معرفی کرد اما به مرور زمان سرویس های بیشتری از جمله جابجایی بسته، تحویل غذا و پرداخت آنلاین را نیز به کاربران خود عرضه کرد. گرب در 8 کشور آسیایی مالزی، اندونزی، سنگاپور، ویتنام، تایلند، فیلیپین، میانمار و کامبوج فعال بوده و یکی از موفق ترین شرکت‌های لجستیک آسیایی به شمار می‌آید.

9- دلیو (Deliv)

دلیو (Deliv) با تمرکز بر روی سرویس تحویل در همان روز یا Same Day Delivery توانسته است از سال 2012 تا به امروز سهم قابل‌توجهی از بازار لجستیک به دست آورد. این کمپانی که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا قرار دارد، به چندین فروشگاه زنجیره‌ای در سراسر این کشور در ارسال محصولات مشتریان یاری می‌رساند. دلیو در استخدام پیک موتوری‌های خود حساسیت زیادی به خرج می‌دهد و برنامه های آموزشی متعددی را در حین خدمت برای آن‌ها در نظر می گیرد. همین امر موجب شده تا مشتریان فروشگاه‌هایی که با دلیو همکاری دارند از نحوه ارائه خدمات توسط آن‌ها رضایت داشته‌ باشند. با جذب سرمایه‌ای بالغ بر 80 میلیون دلار، دلیو قصد دارد حوزه فعالیتش را به کشورهای دیگر توسعه دهد.

10- دلیوری هیرو (Delivery Hero)

دلیوری هیرو (Delivery Hero) یک سرویس آنلاین سفارش غذا است که با بیش از 150 هزار رستوران در سراسر دنیا از جمله آمریکا، اروپا و آسیا فعالیت می‌کند. این کمپانی در سال 2011 و در کشور آلمان تأسیس گردید. دلیوری هیرو صاحب امتیاز برندهای دیگری ازجمله فودورا (Foodora) و آنلاین پیتزا (Online Pizza) است. این شرکت در شش ماهه نخست سال 2017 میلادی در مجموع توانسته 130 میلیون سفارش را به انجام برساند. مزیت رقابتی دلیوری هیرو در مقایسه با دیگر کمپانی های لجستیکی دارا بودن یک ناوگان حمل و نقل اختصاصی است که تجربه ای دلچسب از خرید را برای مشتریان رقم می‌زند.

نظر شما در مورد این سری از مطالب بلاگ تی نکست در مورد شرکت‌های لجستیک چیست؟ اگر پیشنهادی دارید از شنیدن آن خوشحال می‌شویم.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برچسب‌ها: , ,