هزینه پیک موتوری

هزینه پیک موتوری در تهران چقدر است؟

هنگام ارسال بسته، یکی از مهم‌ترین چیزهایی که معمولا به آن توجه می‌شود، هزینه پیک موتوری است. با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و اپلیکشین‌های درخواست پیک موتوری در بین مردم، امکان مشاهده‌ی لحظه‌ای نرخ کرایه پیک فراهم شده است و همه می‌توانند قیمت نهایی ارسال بسته از یک نقطه‌ی شهر به نقطه‌ی دیگر را چک کنند. وقتی این قضیه را با چند سال قبل مقایسه می‌کنیم، می‌توانیم پیشرفت فناوری و نقش آن در بهتر شدن زندگی مردم را احساس کنیم. اما آیا نوآوری در این زمینه به پایان راه رسیده است؟ آیا نمی‌توانیم راه حل بهتری در این زمینه داشته باشیم تا ما را برای همیشه از دردسرهای پیدا کردن بهترین شرکت پیک موتوری، لیست قیمت پیک موتوری، هزینه ارسال پیک و موارد این‌چنینی راحت کند؟ جواب این سوال منفی نیست.

گاهی وقت ها خیلی زود دیر می شود! برای شروع همکاری با تی نکست همین حالا اقدام کنید

مبنای محاسبه هزینه پیک موتوری چیست؟

برخی از موتورسواران، هزینه پیک موتوری را با توجه به موارد عجیبی مثل ساعت، روز و حتی گرمی و سردی هوا تعیین می‌کنند. چنانچه اضافه بار داشته باشید، برای قسمت اضافه‌ی بار هم مبلغی از شما می‌گیرند. نکته دیگری را هم باید به این موضوع اضافه کنید که در صورت نیاز به بازگشت پیک هم باید مبلغ دیگری را روی هزینه پیک موتوری بگذارید. در صورتی که کمی بیشتر در موضوع دقیق شوید، خواهید دید که پیک‌های موتوری به ازای هر کار کوچک و بزرگی که انجام می‌دهند، دستمزد اضافه‌ای را طلب می‌کنند. اما مبنای درست محاسبه هزینه پیک موتوری در تهران آن است که هزینه پیک بر اساس فاصله‌ی بین مناطق ۲۲ گانه شهر تعیین شود. بین هر یک از مناطق شهر تهران با منطقه‌ی دیگر فاصله‌ی مشخصی وجود دارد که شرکت‌های حمل و نقل هزینه پیک موتوری را بر اساس آن تعیین می‌کنند.

در آن دوره‌ای که به صورت سنتی پیک موتوری می‌گرفتیم، قیمت ارسال بسته زیاد می‌شد و به مرور با آمدن استارت‌آپ‌های کوچک و بزرگ حمل و نقل، این هزینه به مرور کم و کمتر شده است. اما هنوز هم هزینه پیک موتوری یکی از دلایل اصلی مردم برای انصراف دادن از سفارش اینترنتی است و بسیاری از شرکت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی با علم به این حقیقت، حاضر شده‌اند تا در ازای یک مبلغ حداقلی از پیش مشخص‌شده، سفارش مشتری را به رایگان ارسال کنند. در چنین شرایطی هزینه ارسال بسته و پرداخت دستمزد پیک موتوری به عهده‌ی صاحب فروشگاه اینترنتی خواهد بود و این هزینه، میزان مخارج جاری آن فروشگاه اینترنتی را افزایش خواهد داد.

در بسیاری از شرکت‌های تجارت الکترونیک و فروشگاه‌های اینترنتی از پیک لحظه‌ای (On Demand) برای ارسال کالا استفاده می‌شود. منظور از پیک لحظه‌ای این است که در لحظه‌ی درخواست پیک از سمت فرستنده، بلافاصله یک پیک از جانب شرکت حمل و نقل به سمت فرستنده اعزام می‌شود و معمولا بسته در کمتر از یک ساعت به دست گیرنده‌ی نهایی می‌رسد.

راحت و به‌صرفه ارسال کنید – ثبت نام کنید

بهترین قیمت پیک موتوری کدام است؟

استفاده از سرویس پیک لحظه‌ای همیشه به‌صرفه‌ترین و درست‌ترین راه حل نیست. حتی بهتر است این‌طور بگوییم که چنین پیکی برای تمام اقشار بهترین انتخاب نیست. اگر شخص حقیقی باشید و برایتان مهم باشد که بسته‌تان در سریع‌ترین زمان ممکن به دست شخص مقابل برسد، ناچار به استفاده از پیک لحظه‌ای خواهید بود. اما در صورتی که یک شرکت باشید و بخواهید سفارش‌های مشتریان را به دست‌شان برسانید چه می‌شود؟ آیا در چنین شرایطی هم ارسال در سریع‌ترین زمان ممکن مهم‌ترین اولویت شما خواهد بود یا این که ترجیح می‌دهید بسته را با کمترین هزینه به دست خریدار برسانید؟

با یک مثال می‌توان موضوع را روشن‌تر کرد. استفاده از پیک لحظه‌ای مثل این است که از آژانس محله‌تان ماشین کرایه کنید یا اینکه یک ماشین را به مقصدی خاص دربست بگیرید. درست است که با این کار یک سرویس اختصاصی دریافت خواهید کرد؛ اما به همان نسبت هزینه‌ی بیشتری را هم پرداخت می‌کنید. حال اگر از تاکسی و اتوبوس برای جابجا شدن درون شهر استفاده کنید، هزینه‌ی به مراتب کمتری را پرداخت می‌کنید و در نهایت هم به مقصدتان می‌رسید. این موضوع درباره هزینه پیک موتوری هم صدق می‌کند و در کنار روش‌های پرهزینه، روش ارزان‌تر و کارامدتری هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: درخواست پیک موتوری و تمام مزایای ارسال در همان روز

تی نکست برای ارسال بسته در سراسر تهران، یک نرخ ثابت و مشخص دارد که در هنگام عقد قرارداد به مشتری اعلام می‌شود. تی نکست این کار را با استفاده از راه‌حل هوشمندانه‌ای انجام می‌دهد که در آن به جای ارسال پیک لحظه‌ای، تعهد می‌دهد که بسته را در همان روز ارسال کند. این روش با نام تحویل در همان روز (Same Day Delivery) شناخته می‌شود و با استفاده از روش دیگری با نام تحویل در روز بعد (Next Day Delivery) هم قابل ارائه است. در این روش‌ها روزانه ۲ بار بسته‌های هر فرستنده جمع‌آوری می‌شوند و در ۲ نوبت هم به دست مشتریان نهایی می‌رسند. با استفاده از این روش می‌توانید هزینه پیک موتوری را تا حد چشم‌گیری کاهش دهید و رونق بیشتری را به کسب‌وکارتان تزریق کنید.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *