احراز هویت

رونمایی از سرویس احراز هویت تی نکست

تی نکست سرویس احراز هویت خود را از چند ماه پیش به صورت آزمایشی برای برخی از مشتریانش ارائه کرد؛ خبر خوب این‌که از این پس، سرویس احراز هویت برای تمامی کسب و کارها ارائه خواهد شد. اما برای توضیحات بیشتر در مورد چیستی و چگونگی این سرویس، بهتر است احراز هویت را تعریف کرده و انواع آن را بررسی نماییم.

برای شروع همکاری با تی نکست چرا فردا؟ همین حالا اقدام کنید!

احراز هویت چیست؟

احراز هویت که در لغت به معنای اصالت‌سنجی است، در ویکی پدیا این‌گونه بیان شده است؛ به تعیین صحت و سقم یک ویژگی، داده یا نهاد گفته می‌شود. این فرایند ممکن است شامل تأیید هویت یک شخص، دنبال کردن ریشه‌های یک سازه‌ی بشری، مطمئن شدن از این که یک کالا همانی است که بسته‌بندی و شناس‌برگش ادعا می‌کنند، یا اطمینان از قابل اعتماد بودن یک نرم‌افزار رایانه‌ای باشد.

فاکتورهای احراز هویت

به‌طور کلی از چهار متد برای احراز هویت استفاده می‌شود که هر کدام را به اختصار بررسی خواهیم کرد:

  • چیزی که شما می‌دانید؛ اطلاعاتی مانند رمز عبور که صرفا در حافظه‌ی شماست و جز خودتان دست کسی به آن نمی‌رسد! مگر این‌که آن‌قدر رمزهای ساده‌ای انتخاب کنید که به راحتی قابل حدس باشد؛ شاید در نظر اول یکی از ساده‌ترین روش‌های احراز هویت باشد اما به همان دلیلی که ذکر شد، می‌تواند ضعیف‌ترین نوع آن نیز باشد.
  • چیزی که شما دارید؛ به این معنی که یک ابزار که منحصرا در دست شماست، برای شناسایی هویت‌تان وجود دارد؛ ابزاری مانند کارت ملی هوشمند، توکن‌های امنیتی فیزیکی و مجازی و …
  • چیزی که شما هستید؛ انواع سیستم‌های بیومتریک می‌توانند جزء این دسته باشند؛ شناسایی چهره، اثر انگشت، صدا و هر سیستمی که برای شناسایی، به اعضا و پارامترهای فیزیکی بدن انسان نیازمند باشد.
  • جایی که شما هستید؛ آدرس یا شماره تماس مکانی که در آن‌جا حضور دارید.

 

سرویس احراز هویت تی نکست

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، تی نکست این سرویس کارآمد را که ابتدا به‌صورت آزمایشی بود، اکنون به‌صورت رسمی ارائه می‌دهد. این سرویس برای کارگزاری‌ها، کسب و کارهایی که به سرویس بازگشتی یا عقد قرارداد و امضای دوطرف نیاز دارند و به‌طور کلی تمامی کسب و کارهایی که نیاز به احراز هویت دارند، کاربرد دارد. لازم به ذکر است تی نکست برای ارائه این سرویس، تمامی مجوزهای لازم از مراجع مربوطه را اخذ کرده است و به عنوان واسطه‌ای قابل اعتماد، با فراهم کردن بسترهای لازم، این سرویس را به تمامی کسب و کارها ارائه می‌دهد.

برای مثال اگر شما یک کارگزاری هستید، به‌ویژه در شرایط فعلی که تمام کشور درگیر شیوع ویروس کرونا هستند، استفاده از این سرویس بهترین انتخاب خواهد بود؛ چرا که مشتریان شما می‌توانند در خانه بمانند و شما تمام مراحل احراز هویت را با بهره‌گیری از این سرویس تی نکست انجام دهید. یا اگر کسب و کاری هستید که نیاز به اصالت‌سنجی کالا توسط مشتریان خود را دارید، به راحتی می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. بله! تی نکست امین شماست و با تخصصی کردن سرویس‌های لجستیکی خود از جمله سرویس تحویل در همان روز، تحویل در روز بعد و … همواره در تلاش است تا سرویس‌های متنوع و کارآمدی را به کسب و کارها ارائه کند.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *