ارسال انبوه بسته

ارسال انبوه بسته چه شرایطی دارد؟ / 3 مولفه اصلی ارسال انبوه بسته

اگر از رشد روزافزون فروشگاه‌های اینترنتی و تغییر رفتار مردم در نحوه خرید که باعث جهش ارسال انبوه بسته برای اکثر کسب‌وکارها شده است، چشم‌پوشی کنیم، هر سازمانی بسته به سیاست و نگرش تبلیغاتی خود، ممکن است در روزهای خاصی از تقویم، حراج فصول خاص و یا کمپین‌های مختلف تبلیغاتی، نیاز به ارسال انبوه بسته یا کالاهای هدیه و تبلیغاتی خود داشته باشد.

اگر درباره چرایی و شرایط ارسال انبوه بسته اشراف کامل نداشته باشیم، ممکن است یک کمپین تبلیغاتی به جای ارتقا و تاثیر مثبت بر مشتری‌مان، نام سازمان یا کسب و کار ما را به انتهای لیست سیاه همان مشتری اضافه کند! بنابراین توجه به نکاتی که در ادامه آمده است، ضروری به نظر می‌رسد.

سه مولفه مهم ارسال انبوه بسته؛ زمان‌بندی، هزینه و توان شرکت لجستیک

علاوه بر زمان‌بندی ارسال انبوه بسته ها که گاه باید در ساعت خاصی به دست جامعه هدف خود برسند، هزینه ارسال نیز فاکتور مهمی در تعیین استراتژی و برنامه‌ شرکت‌ها خواهد بود. اما اگر این دو گزینه را هم در محاسبات خود لحاظ نکنیم، توانِ انجام و رساندنِ سالم، به‌موقع و بدون مشکل هزاران بسته در روز هم مسئله بااهمیتی است. این‌که شرکت واسط لجستیکی و مجری این روند، امکاناتی اعم از نیروی انسانی مجرب، تجهیزات و تجربه کافی در این زمینه داشته باشد، یکی از عناصر اصلی انتخاب سازمان‌ها برای سپردن کار به متصدیان ارسال کالا است.

فرض بگیرید در یک کمپین تبلیغاتی، شما برنامه ارسال 1000 بسته در روز حاوی اقلام تبلیغاتی شامل نشریه، گلدان، کالای دیجیتال تبلیغاتی و … را دارید. پس از تصمیم‌گیری و انتخاب کمپین، پرچالش‌ترین مرحله اجرای این کمپین، رساندن بی‌عیب و نقص و به‌موقع این بسته‌ها به دست مشتریان خواهد بود. از دریافت مدون تا انبار کردن و از بسته‌بندی تا ارسال به نقطه نهایی، فرآیندهای سلسه‌واری هستند که اخلال در یک بخش آن ممکن است چیدمان و مدیریت کمپین شما را دست‌خوش تغییرات ناخوشایندی کند.

چرا فردا؟ همین امروز ارسال کنید!

جمع‌آوری، انبار و ارسال بسته؛ هرکدام از این مراحل، تجهیزات و نیروی آموزش‌دیده و تخصصی خود را می‌طلبد. این‌که یک بسته توسط یک نفر و یک وسیله جمع‌آوری شود و توسط همان فرد و وسیله به مقصد هم برسد، شدنی است ولی شاید کار ارسال مستمر و دقیق شما را به سرانجام مطلوب نرساند.

بیشتر بخوانید: لجستیک فروشگاه‌ اینترنتی در حراج های سال؛ لجستیک فروشگاه‌ اینترنتی بحرانی خاموش است؟

حال که با تحقیق و مشورت شرکت‌های لجستیکی مدنظر خود را لیست کرده‌اید، لیست تعرفه آن شرکت احتمالا دومین نقطه توقف و تمرکز شما خواهد بود. این‌که برای ارسال انبوه بسته در روز، شما از خدمات پیک فوری و لحظه‌ای استفاده و به طور میانگین برای هر ارسال 40 تا 60 هزارتومان هزینه کنید، چیزی دور از منطق اقتصادی و دلیلی برای خط کشیدن روی نام آن شرکت خواهد بود.

بنابراین ارسالی که بتواند در چارچوب بودجه و هزینه‌کرد کمپین شما بگنجد، دومین خوانِ انتخاب شرکت لجستیکی را هم از سر گذرانده است!

نسل قدیم لجستیک یا پست کالاها، دوره انتظاری به درازای چند روز داشت. امروزه طبق بررسی‌های مختلف مشخص شده است که اکثر خریداران آنلاین، صبر کوتاهی برای دریافت سفارش خود دارند و حتی حاضر به پرداخت هزینه بیشتری هستند تا سفارش خود را سریع و در زمان مطلوب دریافت کنند. این موضوع در مسیر ایجاد و تثبیت کسب‌وکارهای اینترنتی، اصلی انکار ناپذیر است اما در همان مثال کمپین ارسال انبوه بسته، زمان ارسال و تخصیص بهینه بسته-مسیر از پایه‌های برنامه‌ریزی سازمان و مدیران کمپین خواهد بود.

حسب مطالب گفته شده فوق، شرکتی که شما با آن سر میز قرارداد خواهید نشست، شرکتی خواهد بود که علاوه بر تضمین توان لجستیکی خود برای انجام دقیق پلن تبلیغاتی، دغدغه هزینه و ارسال ِ زمان‌بندی شده شما را هم پاسخ دهد. احتمالا این شرکت خدمات جانبی دیگری هم‌چون بیمه و یا امکان بسته‌بندی مجزا هم برای شما داشته است!

تی ‌نکست به وجود آمده برای همین اصل؛ تعهد، نظم و ارسال به‌صرفه! تی نکست با تنوعی از ناوگان برای جمع‌آوری و ارسال مدون، با تجهیزات به‌روز خود در هاب لجستیکی، استفاده از خدمات الکترونیکی و مهم‌تر از آن ارسالی بهینه و ایمن، کمپین‌های مختلف و ارسال‌های انبوه بسته را به نتیجه مطلوب خود رسانده است. گواه ما رکورد بیش از یک میلیون بسته ارسال شده با تمام شرایط و خواسته‌های شرکت‌های مختلف است.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *