مرسوله شکستنی

8 نکته در ارسال مرسوله شکستنی که باید رعایت شوند

هر شغلی در هر صنعتی، یک جایی به مرحله‌ای از کار می‌رسد که ظرافت و حساسیت آن ممکن است بیش از حد استاندارد باشد! در صنعت لجستیک و ارسال بسته و کالاها، این مرحله مختص ارسال مرسوله شکستنی است.

زمانی که یک کالای شکستنی برای ارسال داریم، تا زمانی که گیرنده خبر دهد که این بسته سالم رسیده، یک جایی در ذهن‌مان درگیر آن است. حال اگر گیرنده هم بهایی برای این کالا پرداخته باشد، این استرس دو طرفه است!

کالاهای شکستنی از یک لیوان ساده تا عتیقه و آلات موسیقی را شامل می‌شود. در این مطلب بنا داریم تا استرس یاد شده را تا حد زیادی کاهش دهیم که شما دیگر از ارسال مرسوله شکستنی نگرانی نداشته باشید.

ارسال مرسوله شکستنی به مراقبت و آماده‌سازی ویژه‌ای نیاز دارد. از انتخاب بسته مناسب برای این کالاها تا روش حمل آن‌ها، باید دقیق اجرا شود. آیا می‌شود صاحب یک فروشگاه ظروف پذیرایی یا آلات موسیقی بود و از ارسال این کالاها برای مشتریان، اطمینان خاطر داشت؟

برای ارسال ایمن بسته‌های خود؛ ثبت‌نام کنید

برای ارسال مرسوله شکستنی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

1- انتخاب جنس بسته

وقتی به دنبال یک بسته مناسب برای ارسال مرسوله شکستنی خود هستید، گزینه‌های فراوانی پیش روی شما قرار می‌گیرند. از جعبه‌های مقوایی تا یونولیتی با ابعاد و اقسام مختلف را ممکن است بررسی کنید. اما بهترین گزینه برای ارسال مرسوله شکستنی، جعبه مقوایی با کیفیتی است که چندلایه و اصطلاحا بافت آن، راه راه باشد. هر چه این جعبه دیواره‌های دو تا چندلایه داشته باشد، به‌طبع ایمنی بالاتری هم خواهد داشت.

اگرچه حفظ محیط زیست و لجستیک سبز اصلی مهم است، اما هنگامی که اقلامی شکستنی برای ارسال دارید، از استفاده مجدد جعبه‌های قدیمی صرف‌نظر کنید. هرچیزی عمری دارد و جعبه هم از این قاعده مستثنی نیست!

مرسوله شکستنی
مرسوله شکستنی

2- ابعاد بسته انتخابی

وقتی از محکم بودن جعبه خود مطمئن شدید، باید توجه کنید که اندازه این جعبه کوچک یا خیلی بزرگ هم نباشد. جعبه کوچک در حمل‌ونقل و فشارهای احتمالی آن، احتمال انفجار دارد. انفجاری که ترکش‌های آن را بعد بازکردن جعبه دریافت می‌کنید!

برای ارسال مرسوله شکستنی، جعبه حتما باید دارای یک فضای آزاد و خالی در طرفین کالا باشد، که آن فضا هم با مواردی که در ادامه خواهیم گفت باید پر شود. اما این فضا هم نباید به قدری باشد که جعبه دو سه برابر اندازه معقول خود انتخاب شود. چرا که انتخاب جعبه خیلی بزرگ هم، افزایش هزینه ارسال را برای شما در پی خواهد داشت.

علاوه بر این‌ها، حتما تناسب بین جعبه و وزن کالای شما هم باید لحاظ شود.

3- خود کالا را هم دریابید!

اینکه جنس جعبه مناسب باشد و ابعاد مناسبی هم انتخاب کرده باشید، خوب است اما کافی نه!

در ابتدا باید خود کالا را در لایه‌ای از پلاستیک‌ حباب‌دار بپیچید و با نوارچسب محکم کنید. دقت کنید که اشیایی همانند لیوان که دارای گودی و فضای خالی درونی هستند، حتما با کاغذ مچاله شده، پر شوند.

اگر خیلی هم حساس باشید، می‌توانید اجسامی با اشکال عجیب را با کاغذ مچاله یا بعضی پلاستیک‌های ضخیم به اشکال مسطح و ساده‌تری تبدیل کنید که راحت‌تر بسته‌بندی شوند.

4- سپری به نام پلاستیک‌های حبابی

قرار شد که جعبه انتخابی نه خیلی کوچک باشد که فقط خود کالا در آن جا بشود و نه آنقدر بزرگ باشد که نشود به درستی کالا را در آن جانمایی کرد. بنابراین جعبه‌ای با میزان منطقی از فضای خالی اطراف کالا، گزینه‌ای مطلوب است. این فضای خالی باید با پلاستیک‌ حبابی با کیفیت پر شود. اگر قبل از آن هم کالا در یک قالب فومی یا یونولیت‌مانند قرار گرفته باشد، دیگر همه چیز ایده‌آل جلو رفته است.

فقط به خاطر داشته باشید که این فوم‌ها به شدت برای محیط زیست مضر هستند و خیلی سخت تجزیه می‌شوند. حتما آن‌ها را برای بسته‌بندی یا کارهای دیگر حفظ کنید.

به‌طور مختصر، هیچ‌ فضای خالی‌ای درون جعبه نماند!

بیشتر بخوانید: مراحل مختلف ارسال مرسولات در شرکت‌های کوریر سرویس

مرسوله شکستنی
مرسوله شکستنی

5- تقسیم‌کننده درون جعبه

اگر در یک جعبه دو یا چند کالای شکستنی قرار می‌دهید، حتما باید هر کدام رو جداگانه با پلاستیک بپوشانید و از کالاهای دیگر جدا کنید. دو کالا نباید نزدیک یا چسبیده به هم باشند.

6- چسب‌زنی به روش H-taping

چسبی که شما روی درزهای بسته خواهید زد، حتما باید شکل حرف انگلیسی H را به خود بگیرد. نوارچسب را به‌طور مساوی در طول و عرض جعبه بچسبانید. اگر نقطه پایان چسب‌ها تا اواسط سطوح جعبه کشیده شود، بهتر هم هست!

فراموش نکنید کناره‌های جعبه مقوایی را هم چسب بزنید.

مرسوله شکستنی
مرسوله شکستنی

 7- علامت مهم شکستنی

اگر تمام این مراحل را به‌خوبی انجام دادید، یک کار ساده دیگر هنوز دارید. یک برچسب حاوی هشدار شکستنی تهیه کنید و در جای مناسبی از جعبه برای دیده‌شدن بچسبانید. اگر برچسب هم نبود حتما به طور واضح روی جعبه خود بنویسید که این بسته حاوی کالایی شکستنی است.

8- انتخاب یک شرکت ارسال بسته معتبر

تمام این زحمات شما ممکن است در یک نابه‌سامانیِ فرآیند ارسال به هدر برود. حتما همانند مراحل قبل، این مرحله را هم با دقت انجام دهید.

اگر یک کالای ارزشمند را شکسته و تکه تکه تحویل گرفته باشید، خیلی خوب اهمیت انتخاب شرکت واسط لجستیکی که ارسال مرسوله شکستنی را برای شما انجام می‌دهد، درک کرده‌اید!

تمام آنچه که شما باید برای یک ارسال مرسوله شکستنی انجام دهید، همین 8 مرحله بود. اگر این نکات به خوبی و با حساسیت رعایت شود، خیال‌تان از رسیدن سالم و ایمن بسته به دست گیرنده راحت باشد.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برچسب‌ها: