ارسال بسته

چگونه یک شرکت ارسال بسته قابل اعتماد پیدا کنیم؟

به عنوان صاحب یک کسب و کار تجارت‌الکترونیکی و یا یک خرده‌فروش، یکی از دغدغه‌های مهم شما، نحوه ارسال بسته به مشتری است. شما می‌توانید محصولات با‌کیفیت خود را از طریق وب سایت به همراه یک فرآیند سفارش شفاف و منظم ارائه دهید.

پس از دریافت هر سفارش آنلاین، شرکت شما بلافاصله مقدمات ارسال بسته به دست مشتری را شروع می‌کند. در صورت بروز هر گونه مشکل در فرآیند ارسال بسته، ضرورت دارد در انتها از رضایت مشتری خود مطمئن شوید.

لست مایل دلیوری بخش مهم در ارسال بسته

شما همیشه قادر نیستید به طور کامل به تمامی بخش‌های ارسال بسته کنترل داشته باشید. بخش لست مایل دلیوری، همان نحوه رسیدن کالا به دست مشتری است. تحویل به‌ موقع بسته به مشتری براساس یک برنامه زمان‌بندی شده، با توجه به مشکلات ترافیکی در مراکز پر‌جمعیت شهری، بسیار دشوار است. از ‌این‌رو پیدا کردن یک شرکت لجستیکی قابل اعتماد برای تحویل بسته های ارسالی مشتریان، امری مهم و ضروری به حساب می‌آید.

فروشگاه‌های اینترنتی؛ در حال رشد قوی و سریع

بحران کرونا باعث شده است تعداد بسته های ارسالی افزایش زیادی داشته باشد. به عنوان مثال در سال 2020 مردم هلند با صرف هزینه 26.6 میلیارد یورو در فروشگاه های اینترنتی، دارای افزایش 7 درصدی میزان خرید آنلاین در مقایسه با یک سال قبل بوده‌اند. در بلژیک نیز مردم در مقایسه با سال گذشته، بیشتر به صورت آنلاین خرید می‌کنند. آمارها نشان می‌دهند تعداد کل خریدهای آنلاین آنها با رشد 12 درصدی، به 126.8 میلیون خرید آنلاین رسیده است.

این افزایش درخواست‌ها، نه تنها برای پوشاک و لوازم الکترونیکی، بلکه برای خرید‌های روزانه نیز انجام می‌شود. بسیاری از مردم در سال گذشته، روش خرید کالاهای خود را تغییر دادند و به خرید آنلاین روی آوردند که انتظار می رود این روند ادامه یابد.

به طور طبیعی این رشد زیاد خریدهای آنلاین، تعداد ارسال بسته فروشگاه‌ها را هم افزایش داده است. هم‌چنین در مقایسه با گذشته، فشار و انتظاری مضاعف از سوی مشتریان برای تحویل به‌موقع محصولات ایجاد شده است. در آخرین مرحله از فرآیند ارسال بسته یا همان لست مایل دلیوری، وسائل حمل‌ونقلی نه‌تنها منجر به ایجاد ترافیک می‌شوند، بلکه باعث افزایش آلودگی زیست محیطی هم می‌شوند. مجمع اقتصاد جهانی (WEF) به این نتیجه رسیده است که انتشار آلاینده‌ها در نتیجه ترافیکِ ایجاد شده در تحویل لست مایل، به 32 درصد افزایش خواهد یافت و باعث افزایش 21 درصدی ازدحام در شهر‌ها خواهد شد.

ارسال سریع در همان روز؛ شروع همکاری با یک کلیک

اهمیت روز‌افزون ارسال بسته

لست‌‌ مایل دلیوری جایگاه مهمی در استراتژی رقابتی بسیاری از شرکت‌ها دارد. با اقدامات آگاهانه روی یک فرآیند تحویل مناسب همراه با زمان‌های تحویل مطمئن و دقیق، می‌توانید از شرکت‌های رقیب خود متمایز شوید.

تحقیقات انجام شده توسط شرکت مشاوره فناوری اطلاعات به نام Capgemini، نشان می‌دهد که مشتریان از شرکت‌هایی که به آنها سفارشِ کالا می‌دهند، انتظارات زیادی دارند. هم‌چنین بر مبنای این تحقیقات 55% خریداران آنلاین، برای انتخاب فروشگاه اینترنتی تمایل بیشتر به فروشگاهی دارند که ارسال سریع‌تری برای خدمات خود دارد. براساس این تحقیق، سه مورد از چهار مصرف‌کننده، در ‌صورت رضایت از خدمات تحویل و ارسال بسته خود، به پرداخت هزینه بیشتر تمایل دارند که در این صورت میانگین هزینه ماهیانه آنها نیز بیشتر خواهد شد.

از سوی دیگر، تحویل نامطلوب بسته ها به مشتری، می‌تواند منجر به لغو و یا عدم سفارش محصولات جدید توسط مشتریان ناراضی شود. البته که شرکت‌ها می‌خواهند هزینه تحویل خود را تا حد ممکن پایین نگه دارند. از آنجا که انجام امورات ارسال توسط خود شرکت‌ها بسیار پرهزینه است، انتخاب یک شرکت واسط لجستیکی مستقیما بر تمایز و میزان بودجه شما تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: لغت نامه لجستیک: فرست مایل دلیوری (First Mile Delivery)

ارسال بسته

در انتخاب شرکت لست مایل دلیوری مناسب به چه چیزی توجه کنیم؟

استراتژی و برنامه برای ارسال بسته ها به دست مشتری باید روندی شفاف و سازماندهی شده داشته باشد. زیرا با برنامه‌ریزی درست، تاثیر شما روی مشتری بیشتر و هم‌چنین باعث افزایش وفاداری مشتریان به برند شما می‌شود. این موضوع اهمیتِ پیدا کردن یک شرکت لجستیکی مناسب برای ارسال بسته ‌ها را دوچندان می‌کند.

چه عواملی در انتخاب یک شرکت لست مایل خوب اهمیت دارند؟

  • استفاده بهینه و پایداری

شهری‌شدن یک گرایش جهانی است؛ به طور روزافزون مردم زیادی در حال حرکت به سوی شهر برای زندگی و کار هستند. در نتیجه تراکم و شلوغی در شهر‌ها همچنان درحال افزایش است. این موضوع نه تنها دسترسی به نقاط مختلف شهر را با مشکل مواجه می‌کند، بلکه باعث افزایش ترافیک و انتشار میزان قابل توجهی گاز دی‌اکسید کربن می‌شود.

در حال حاضر بسیاری از مردم از وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می‌کنند. اما این مسئله نیز مشکل خیابان‌های شلوغ و سرعت پایین جابه‌جایی را حل نمی‌کند. می‌توان گفت یک راه حل پایدار و راحت‌تر، پیک های دوچرخه‌ای هستند. این پیک‌ها به دلیل استفاده از دوچرخه، گاز دی‌اکسید کربن یا آلاینده‌های مضر دیگر را منتشر نمی‌کنند همچنین در خیابان‌های با عرض کم، حداکثر استفاده را دارند و منجر به ازدحام غیرضروری نمی‌شوند. این موضوع برای شرکت‌هایی که دغدغه تجارت پایدار دارند، کمک می‌کند.

تحویل های لست مایل توسط دوچرخه برای محیط زیست نیز مناسب است و باعث رضایت مشتری هم می‌شود.  همه روزه مردم با انجام اقدامات مختلف، اثرات مخرب زیست محیطی فراوانی ایجاد می‌کنند و ترجیح می‌دهند با آگاهی بیشتری به عنوان یک مصرف‌کننده عمل کنند. ترجیح مردم اغلب تحویل سریع بسته‌ها و بدون آلایندگی توسط دوچرخه است.

  • قابل اطمینان بودن

شما بخش مهمی از خدمات ارسال کالای مشتری را به یک شخص ثالث واگذار می‌کنید. بنابراین قابل اعتماد بودن یکی دیگر از پیش‌شرط‌های اساسی برای جستجوی یک شریک لجستیک است. در نهایت هر چه سریع‌تر سفارشات به مقصد نهایی برسد، مشتری شما رضایت‌مندی بیشتری خواهد داشت. می‌توان گفت موفقیت شرکت لجستیکی که بسته‌های خود را به آن سپرده‌اید، به طور مستقیم بر روی برند شما منعکس می‌شود.

  • انعطاف‌پذیری

در حالت ایده‌آل، شریک لست مایل شما باید تا حد ممکن انعطاف‌پذیر باشد و بتواند هم تحویل فوری و عادی را انجام دهد.

ارسال بسته

  • فناوری

لجستیک لست مایل  بر راه حل‌های تکنولوژیکی و هوشمند متکی است. البته یک دوچرخه به خودی خود راه حل جدیدی نیست. اما خدماتی که در راستای آن انجام می‌گیرد اهمیت دارد.

در سیستم های لجستیکی، فرستنده می‌تواند مسیر بسته را در زمان واقعی دنبال کند. همچنین یک الگوریتم هوشمند به طور مداوم مسیر بهینه و کم ترافیک را برای جهت دهی مناسب پیک بر اساس شرایط آب و هوای فعلی و شرایط ترافیکی تعیین می‌کند. به این ترتیب همیشه به بهترین مسیر کارآمد می‌رسیم.

تفاوت در هزینه و نظم است – امتحان کنید!

  • هزینه ها

می ‌توان گفت لست مایل دلیوری کوتاه‌ترین بخش از کل مراحل ارسال یک محصول است، اما تا حد زیادی  گران‌ترین بخش از کل زنجیره تامین شما به حساب می‌آید. تحقیقات انجام شده توسط Capgemini نشان می‌دهد که تحویلِ لست مایل، به طور متوسط 41% از کل هزینه‌های زنجیره تامین را شامل می‌شود.

این هزینه‌ها دلیل مهم‌تری برای جستجوی راه حل موثر و کارآمد برای آخرین مرحله از فرآیند زنجیره تامین است. زیرا خیلی زود خواهید دید که سود شما به دلیل انجام کارهای ارسال توسط شرکت خود، به سرعت کاهش می‌یابد. این موضوع ضرورت همکاری با یک شرکت لست مایل را بیشتر می‌کند تا شما از هزینه‌های پنهان لجستیکی در امان بمانید!

  • خدمات مشتری

در سال 2021 سرعت تحویل دیگر تمایز به شمار نمی‌رود، بلکه یک پیش‌شرط اساسی برای موفقیت تجاری است. بنابراین همان طور که دیدیم،  شرکت لست مایل ایده‌آل باید سریع و پایدار باشد و در صورت بروز هر گونه مشکل، باید هر موردی را به سرعت و به طور موثر پشتیبانی و حل کند تا مشتری نهایی بتواند فرآیند خرید را با احساس خوب تکمیل کند.

سخن آخر

با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی، رقابت شرکت‌های لجستیکی در ارائه خدمات متنوع و همچنین دغدغه مردم در رابطه با مسائل زیست محیطی، انتخاب شرکت لست مایل دلیوری مناسب اهمیت زیادی پیدا کرده است. شرکتی که بتواند فرآیند‌های ارسال بسته به مشتری را بهینه کند و با تحویل سریع بسته‌ها به مشتریان، رضایت آنان را جلب کند.

تی نکست نیز با داشتن ناوگان حرفه‌ای، توانسته خدمات ارسال کالا را به صورت سرویس‌های «تحویل در همان روز» و «تحویل در روز بعد» پشتیبانی کند و انتخاب خوبی برای کسب وکارهایی باشد که به دنبال انتخاب یک شرکت لجستیکی کارآمد هستند.

منبع: packaly

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *