دستکش‌های اسکنر

چگونه دستکش های اسکنر به کمک صنعت لجستیک می آیند؟

در صنعت لجستیک زمان همه چیز است! اگر شما یک حرفه‌‌‌‌ای هستید که در انبار کار می‌کنید و نیاز به جابجایی و اسکن بسته‌ها دارید، احتمالا می‌دانید چقدر مهم است که دست‌‌های خود را آزاد نگه دارید تا در هر دقیقه کار شما قطع نشود. اگر شما هم از اسکنر بارکدی که به شکل اسلحه است استفاده می‌کنید، باید بدانید این بهترین راه حل برای این کار نیست؛ به خصوص برای کارکنانی که دائم در حال حرکت هستند؛ به همین دلیل برخی از شرکت‌ها ایده ایجاد راه‌حل‌‌های جدید اسکن برای راحتی بیشتر را ارائه داده‌اند.

توزیع بسته‌های شما در کوتاه‌ترین زمان؛ لطفا وارد شوید

نقش گجت‌های پوشیدنی در صنعت لجستیک

امروزه شرکت‌های بسیاری فعالیت‌های گسترده‌ی خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند؛ با توجه به این‌که استفاده از اسکنرهای قدیمی کار را برای افراد سخت می‌کنند، پوشیدنی‌های سبک و بادوامی به بازار آمده‌اند تا سرعت کار افراد را بهبود بخشیده و فرآيند آن را ساده‌تر کنند. شرکت‌هایی همچون Proglove ،Honeywell ،Zebra Technologies از جمله شرکت‌هایی هستند که در زمینه این فناوری پیشتاز بوده و تمام تمرکزشان را روی تولید تکنولوژی‌های پوشیدنی Hands-Free گذاشته‌اند تا بتوانند فرآیندهای صنعت لجستیک را بهینه کنند.

تکنولوژی‌های پوشیدنی WT

بهتر است ابتدا با Wearable Technology) WT) آشنا شوید. فناوری پوشیدنی دسته‌ای از فناوری است که توسط یک مصرف‌کننده پوشیده می‌شود و با داشتن سنسورهایی خاص، می‌تواند داده‌های موردنیاز را انتقال دهد. این نوع از فناوری‌ها با انواع کامپیوتر و گوشی همراه نیز سازگاری دارند.

اینترنت اشیا

اینترنت اشیاء IoT

اینترنت اشیاء Internet of Things به شبکه رو به رشد اشیاء فیزیکی اشاره دارد که دارای یک آدرس IP برای اتصال به اینترنت و ارتباطاتی است که بین این اشیاء و سایر دستگاه‌ها و سیستم‌های متصل به اینترنت برقرار می‌شود.

اسکنر هانیول

اسکنرهای  Honeywell

نظر شما در مورد حلقه به جای اسکنر بارکدهای اسلحه‌‌‌‌ای چیست؟ Honeywell برای حرفه‌ای‌ها راه‌حل‌‌های مختلفی را ارائه داده است. اسکنر حلقه‌‌‌‌ای Honeywell 8650 ابزاری برای پوشیدن و استفاده آسان است. این نوع از اسکنر اتصال بی سیم (Bluetooth) را با قابلیت استفاده بدون دست (Hands-Free) و طیف وسیعی از گزینه‌‌های اسکن ترکیب می‌کند. نحوه اتصال Honeywell 8650 به کارکنان این امکان را می‌دهد که اسکنر را در پشت دست یا روی بازوی چپ یا راست خود ببندند. این دستگاه کوچک و سبک وزن روی انگشت قرار می‌گیرد و ماژول بلوتوث آن روی مچ را می‌پوشاند. این اسکنر می‌تواند داده‌ها را تا فاصله ۳۰ فوتی (۱۵۰ سانتیمتر) انتقال دهد.

حلقه‌های اسکنر Zebra

زبرا یکی دیگر از شرکت‌هایی‌ست که در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای دارد. برای مثال این شرکت یک حلقه اسکنر بلوتوثی را تولید کرده است که می‌تواند در عیب‌یابی مشکلات رایج در دستگاه‌های محاسبه‌گر به شما کمک کند. این حلقه شامل چراغ‌های LED قابل برنامه‌ریزی است که در خط دید مستقیم کاربر قرار دارند و با پشتیبانی از چندین رنگ، می‌توانند بازخورد کدگذاری شده را برای هدایت فعالیت کاربر بررسی کنند.

Proglove پیشتاز دستکش‌های اسکنر

Proglove که در سال ۲۰۱۵ فینالیست جام جهانی نوآوری  WT | Innovation World Cup در بخش ایمنی و امنیت و همچنین برنده IoT/M2M Innovation World Cup در بخش صنعت ۴.۰ (industry 4.0) بود، دستکش‌های هوشمند را برای اسکن کالاها و مصارف صنعتی از جمله بهینه‌سازی لجستیک به بازار عرضه کردند. با استفاده از این فناوری می‌توان مراحل فرآیند را به‌صورت  Hands-Free از طریق موتور بارکد 2D ثبت کرد. بنابراین‌،‌‌‌ فرآیند ردیابی بسته یا قطعات پیچیده ساختاری در حد اسکن توسط یک دستکش، ساده شده‌است. به این ترتیب کارکنان از طریق فناوری‌های لمسی، نوری‌،‌‌‌ آکوستیک و … بازخورد مستقیمی از مراحل کاری خود دریافت می‌کنند.

این ایده ساده تأثیر زیادی داشته است و نظر مشتریانی مانند Bosch‌،‌‌‌ Lufthansa Technik‌،‌‌‌ BMW، Audi و Rewe را به خود جلب کرده است. در ادامه به بررسی صحبت‌های Thomas Kirchner،‌‌‌ بنیان گذار‌ ProGlove‌ می‌پردازیم:

این ایده در اواخر سال ۲۰۱۴ به وجود آمد. زمانی که اینتل یک مسابقه بزرگ با نام “Make It Wearable” برگزار کرد. مسابقه‌ای که در سان‌فرانسیسکو برگزار می‌شد و از دیدگاه آلمانی‌ها بسیار جذاب بود؛ اگر به مسابقات استارتاپ نگاه کنید،‌‌‌ همیشه دو صفر اضافی در مقایسه با آنچه معمولا‌‌‌‌ در اروپا ارائه می‌شود‌،‌‌‌ به پایان مبلغ جایزه اضافه می‌شود! از آن‌جایی که برنده شدن نیم میلیون دلار برای شرکت‌‌های استارتاپی، خود یک سرمایه‌ی بزرگ محسوب می‌شود، به این نتیجه رسیدیم که شرکت در این مسابقه می‌تواند فرصتی مناسب و سودآور برای ما باشد.

دستکش proglove

Thomas Kirchner از انگیزه‌های خود می‌گوید

اما این رقابت تنها بخشی از انگیزه‌ی ما بود. جنبه دیگر این بود که یکی از بنیانگذاران کمپانی من Paul در آن زمان در BMW کار می‌کرد. او در حالی که تحصیل می‌کرد با نمایش سایت تولید BMW به گردشگران در مونیخ‌،‌‌‌ کسب درآمد می‌کرد. او متوجه شد که اگر شما مجبور به سرهم کردن مثلا‌‌‌‌ ۱۰۰۰ اتومبیل در روز باشید‌،‌‌‌ کارگران مجبورند همین کار را ۱۰۰۰ بار انجام دهند. پاول فکر کرد‌‌‌‌ اگر من فقط یک ثانیه از زمان یک کارگر را نجات دهم‌،‌‌‌ روزانه ۱۰۰۰ ثانیه‌ی آن‌ها را ذخیره می‌کنم! به علاوه‌ این‌که،‌‌‌ آن‌ها به هر حال یک جفت دستکش دارند. پس چه بهتر که این دستکش قابلیت‌های خاصی برای ذخیره زمان را نیز به آن‌ها بدهد.

این موضوع به ما کمک کرد که مدتی به عنوان کارآفرین با هم کار کنیم؛ من حدود ده سال پیش اولین شرکتم را با پاول تأسیس کردم‌ که یک فروشگاه اینترنتی ابزارهای فنی سازگار با محیط زیست بود؛ ما همچنین با یکی دیگر از بنیانگذاران ProGlove شرکت دیگری تأسیس کردیم که مانند Uber یا Lyft بود اما ایده‌ای که در سر داشتیم را خاموش نکرد. به‌هر حال ما در مسابقه Intel در رده سوم قرار گرفتیم و این بدان معنی بود که ۲۵۰٬۰۰۰ دلار پول به‌دست آوردیم. شش ماه بعد‌،‌‌‌ یکی از تولیدکنندگان معتبر اتومبیل اولین مشتری ما شد.

BMW اولین مشتری دستکش‌های اسکنر ProGlove‌‌‌‌

BMW به ما این امکان را داد تا محصولات خود را در خط تولیدشان تست کنیم. از آن‌جا به روش نمونه سازی ادامه دادیم و کل سال ۲۰۱۵ را روی این موضوع کار کردیم. به طور معمول به عنوان یک استارتاپ‌،‌‌‌ شما با یک محصول و ۱۰۰ ویژگی شروع به‌کار می‌کنید و در پایان آزمایش‌،‌‌‌ یک محصول با سه ویژگی دارید! ما با یک دستکش بسیار هوشمند شروع کردیم؛ قبل از دستکش‌،‌‌‌ کارگران به وسیله اسکنرهای اسلحه‌ای چیزی را اسکن می‌کردند‌ و‌‌‌ از جایی دیگر بازخورد می‌گرفتند. ما به‌این نتیجه رسیدیم که اگر بتوانیم ثبت اسناد بارکدی را به‌صورت Hands-Free تهیه کنیم‌،‌‌‌ کارگران می‌توانند در هر ثبت سند، سه الی چهار ثانیه صرفه‌جویی کنند‌،‌‌‌ بنابراین دیگر نیازی به گرفتن آن اسلحه‌ی اسکنر نیست و آن‌ها می‌توانند این کار را بسیار سریع‌تر و راحت‌تر با دستکش اسکنر انجام دهند.

خوابیدن بنیانگذاران ProGlove‌‌‌‌ در اتومبیل یا شرکت!

نکته‌ای جالب که بیشتر مردم درباره ProGlove‌‌‌‌ نمی‌دانند این است که یکی از بنیانگذاران ما‌ توماس‌،‌‌‌ سه سال و نیم بود که در اتومبیل خود می‌خوابید! این مساله به‌هیچ وجه به نبودن پول مربوط نیست؛ چرا که Porsche ‌،BMW و Ikea مشتریان ما هستند! این فقط یک انتخاب بود؛ البته ما سه ماه پیش دفتر را جابجا کردیم و اکنون مسافت بین دفتر و پارکینگ برای او خیلی زیاد است؛ بنابراین توماس در دفتر می‌خوابد! به همین دلیل ما یک آپارتمان مدرن در دفتر خود داریم، سالن ورزشی داریم‌،‌‌‌ لباسشویی داریم‌،‌‌‌ دوش داریم. این روزها ما و بسیاری از همکاران در شرکت می‌خوابیم زیرا بعضی اوقات آن‌قدر درگیر بحث و گفتگو درباره ایده‌های جدید می‌شویم که وقتی به‌خودمان می‌آییم، می‌بینیم اتوبوس رفته و ساعت کار مترو نیز تمام شده‌است؛ بنابراین فقط می‌خواهیم بخوابیم و کجا بهتر از شرکت خودمان؟!

ایالات متحده اولین هدف ما بود؛ در حال حاضر یک دفتر کوچک در شیکاگو داریم و در مرحله بعد سراغ آسیا خواهیم رفت. ما تصمیم گرفتیم که با آمریکا شروع کنیم فقط به این دلیل که بازارهای این قاره بسیار شبیه به آنچه در اروپا می‌بینیم‌،‌‌‌ هستند. این تصمیم برای شرکای ما نیز منطقی است؛ چرا که ما به ۹۹٪ از کارخانه‌‌های BMW در اروپا سرویس می‌دهیم،‌‌‌ بنابراین اگر آن‌ها کارخانه‌‌‌هایی در آمریکای شمالی دارند‌،‌‌‌ بدیهی است که ‌بخواهند همان نتایج را کسب کنند.

سخن آخر

اگر این تکنولوژی وارد ایران شود، کمک بسیاری به انواع صنایع به‌ویژه صنعت لجستیک خواهد کرد. یکی از زمان‌برترین کارها در فرآیندهای لجستیکی اسکن کردن بارکد بسته‌ها و ثبت اسناد آن‌هاست. بنابراین استفاده از دستکش‌های اسکنر می‌تواند تاثیر زیادی بر بهینه‌سازی فرآیندهای لجستیکی داشته باشد. تی‌ نکست به‌عنوان ارائه‌دهنده سرویس‌های ارسال بسته در تهران، تمام تلاش خود را برای استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در صنعت لجستیک به‌کار بسته‌است و امیدواریم به‌زودی شاهد اجرایی شدن این نوع از فناوری‌ها در کشور عزیزمان باشیم.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *