محدودیت های کرونایی رفت و آمد در تهران

همه چیز درباره محدودیت‌های کرونایی

برای مبارزه با شیوع کرونا، از ابتدای آذر محدودیت‌هایی در رفت و آمدهای در شهرهایی با وضعیت قرمز وضع شده است که بسته به وضعیت آن‌ها، این محدودیت‌ها دستخوش تغییرات می‌شوند. می توانید بیشتر محدودیت‌ها را در این مطلب مطالعه نمایید.

محدودیت های کرونایی تا پایان کرونا

در انتهای آبان ماه بود که با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و با توجه به بالا رفتن سطوح هشدار در تهران و وارد شدن پایتخت به همراه بسیاری از شهرهای دیگر به وضعیت قرمز، ابتدا قرنطینه کامل دو هفته ای و بعد هم محدودیت هایی برای رفت و آمد وضع شد. اما حالا و با گذشت 1 ماه از شروع این محدودیت ها به گزارش مشرق، با این که تهران وارد وضعیت نارنجی شده است. اما هنوز هم وضعیت بعضی شهرها قرمز است به گفته ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، محدودیت های اعمال شده بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا است و بنا بر گفته رئیس جمهور تا پایان کرونا این محدودیت ها با ما خواهند بود. همچنین وی در ادامه افزود: افزایش یا کاهش محدودیت ها بستگی به وضعیت شهرها به میزان بستری های ناشی از کرونا دارد و اگر مردم دستورالعمل ها را رعایت کنند، وضعیت شهرهای نارنجی به زرد تبدیل خواهند شد و محدودیت ها از موارد فعلی، تغییر خواهند کرد. در مقابل، اگر میزان بستری ‌ها افزایش پیدا نماید، شهرنارنجی به قرمز تبدیل خواهد شد و مجددا محدودیت ها افزایش پیدا خواهد کرد.

محدودیت های کرونایی

محدودیت‌ها ی کرونایی رفت و آمد در شب یلدا

در چهل و هشتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، محدودیت های جدیدتری برای محدودیت تردد از ساعت 20 شب تا ۴ صبح برای شهرهایی با وضعیت نارنجی مجددا تصویب و قوانین تازه تری برای اعمال محدودیت در شب یلدا تصویب شد.

به گزارش همشهری  برای پیشگیری از رفت و آمدها در شب یلدا و روزهای شنبه و یکشنبه،  تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۰ شب تا ۴ صبح ممنوع است. مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، این منع تردد با جدیت و حساسیت بیشتری در دستور کارقرارمی گیرد.

دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن تاکید بر این که پلیس هیچ مصالحه ای با متخلفان و ناقضان پروتکل های بهداشتی نمی کند، تاکید نمود: درصورت تردد غیر مجاز خودروهای شخصی در معابر شهری در ساعات ممنوعیت جریمه، ۲۰۰ هزار تومانی در انتظار متخلفان است.

لازم به ذکر است که قبل تر، ستاد مقابله با کرونا خواهان تعطیلی مشاغل در تمام شهرهای کشور در ساعت 18 عصر در روزهای شنبه و یکشنبه و همچنین افزایش ساعت ممنوعیت تردد برای شب یلدا شده بود.

اگر از صاحبین کسب و کارها هستید، می توانید به راحتی از مزیت همکاری با تی نکست بهره مند شوید و بسته های خرید مشتریانتان را به دستشان برسانید.

برای شروع همکاری با تی نکست، فردا چرا؟ همین حالا اقدام کنید!

جزئیات محدودیت‌های کرونایی 2 هفته ای تهران

از تاریخ 1 آذر ماه، با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و با توجه به بالا رفتن سطوح هشدار در تهران و وارد شدن این شهر برای دو هفته به قرنطینه کامل، آغاز شد و در پایان این مدت، محدودیت های وضع شده برای پایتخت پایان یافت اما برای دیگر شهرها برای 1 هفته دیگر، تمدید شدند. بر اساس قوانین وضع شده در این طرح، تنها مشاغل خدماتی سطح 1 و  حالا مشاغل سطح 2 مجاز به فعالیت اند اما هنوز هم مشاغل سطح 3 و 4 همچون مراکز تحصیلی، مدارس، دانشگاه ها و یا باشگاه های ورزشی، مراکز همایش و مراکزی از این دست، اجازه فعالیت ندارند. اما حالا و در آستانه شب یلدا، محدودیت ها و جریمه های تازه ای وضع شده تا همچنان شیوع بیماری کرونا کنترل شود.

با گذشت 14 روز از از تعطیلی تهران و اجرای قوانین سفت و سخت قرنطینه در این شهر و بسیاری از دیگر مناطق، حالا وضعیت قرمز پایتخت و چندین شهر دیگر نارنجی شده است و محدودیت های وضع شده، کمتر شده اند اما این در حالی است که برای برخی از شهرها با توجه به وضعیت قرمزشان، محدودیت ها برای یک هفته دیگر تمدید شده است.

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران با اعلام خبر تغییر وضعیت شروع بیماری از قرمز به نارنجی درباره محدودیت ها افزود: بخشی از محدودیت ها همچنان پابرجاست اما محدودیت ها در شهرهایی با وضعیت نارنجی متفاوت تر از شهرهایی با وضعیت قرمز است. همچنین، تصمیم داریم تا از هفته آینده در مشاغل اضطراری دو سوم کارکنان و در سایر بخش ‌ها و اداره های دولتی و خصوصی تنها 50 درصد کارمندان حضور پیدا کنند.

بر اساس گفته های آقای زالی، محدودیت ‌های مشاغل حاضر در گروه ۳ و ۴ همچنان پابرجا است و به تبعیت از آن، مدارس، دانشگاه‌ ها، نمازهای جماعت و فعالیت ‌های آیینی تهران همچنان تعطیل خواهد بود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران درباره محدودیت های رفت و آمدی در تهران گفت: محدودیت ‌های تردد شبانه و ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی همچنان از هفته آینده در شهرهای قرمز و نارنجی همچون تهران اعمال خواهد شد.

 width=

همچمنین از اول آذر، تردد از شهر به شهر ممنوع است و بر اساس محدودیت های کرونایی رفت و آمد در تهران تنها صاحبین کسب و کارهای فعال در زمینه ی تولید کالاها و تولیدات مورد نیاز و ضروری مجاز به فعالیت خواهند بود.

همچنین، مدارس و دانشگاه‌ ها و آزمون‌ ها به صورت غیر حضوری برگزار می شوند و تنها جلسات رسمی تا سقف ۱۵ نفر و با رعایت فاصله ی 4 متری، مجاز به برگزاری هستند.

با توجه به گفته های دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، حرکت وسایل نقلیه در حریم درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از 1 آذرماه ممنوع است و این اقدام در ادامه ی تشدید محدودیت‌ ها در شهرها و مناطق قرمز اعمال خواهد شد.

به گفته پلیس راه، خودروهای متخلف بین ۵۰۰ هزار تا 1 میلیون تومان جریمه خواهند شد.

به گفته ی دکتر رئیسی، بحث محدودیت در ترددها بر دو نوع شهرهای قرمز و دو نوع محدودیت درون ‌شهری و بیرون‌ شهری است که تهران جزء مناطق قرمز محسوب می شود.

همچنین اقشاری که نیاز به تردد شبانه دارند من جمله، رانندگان و یا پرستاران باید از طریق سازمان خود، شماره‌ ی پلاک خودروهای خود را به نیروی انتظامی بدهند تا جریمه نشوند. همچنین کارفرمایان هم می ‌توانند با تحویل لیست افراد خود به نیروی انتظامی مانع جریمه ی آن ها شوند.

در صورت انتشار ابلاغیه های جدید، حتما آن را از طریق وبلاگ و شبکه های اجتماعی تی نکست، با شما در میان خواهیم گذاشت.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *