تکنیک‌های افزایش فروش و مدیریت فروشگاه در نیمه دوم سال

بازگشایی مدارس، آغاز به کار دانشگاه‌ها، مناسبت‌هایی چون شب یلدا، کریسمس، عید نوروز و …، همیشه 6 ماهه دوم سال را از لحاظ افزایش فروش و سودآوری، برای فروشگاه‌های خرده‌فروشی جذاب‌تر می‌کند. به اعتقاد اکثر کارشناسان، میزان اجرای کمپین‌های مختلف فروش و میزان تبادلات کالا در فروشگاه‌ها، در دو فصل پاییز و زمستان افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند.

بنابراین هر فروشگاهی با هر محصولی، می‌خواهد از افزایش فروش و این بزمِ کسب و کارها بی‌نصیب نماند و درآمد بیشتری کسب کند.

ما در این مطلب یک چک لیست تهیه کرده‌ایم تا به شما کمک کند، در این فصولِ افزایش فروش، از این قافله عقب نمانید و بتوانید در این روزهای سال نسبت به سال‌های گذشته، موفقیت‌های بیشتری را ثبت کنید.

فصول گذشته و سال قبل را کاملا بررسی و ارزیابی کنید

رمز و راز موفقیت مداوم، اطلاعات است! بنابراین قبل از شروع و آماده‌سازی کمپین‌های افزایش فروش ، باید داده‌های سال‌های گذشته را بررسی و اطلاعات مفید و قابل تحلیل را استخراج کنید.

کشف کنید که چه چیزی برای فروشگاه و مشتریان شما خوب عمل کرده است. کدام کمپین‌های بازاریابی بیشترین مشتری را جذب شما کرده است؟ چه محصولاتی افزایش فروش را داشته‌اند؟ چه زمانی بیشترین بازدید را در مغازه یا فروشگاه اینترنتی خود داشته‌اید؟ شما همچنین باید به مواردی که عملکرد خوبی نداشته‌اند هم توجه داشته باشید تا دریابید از چه چیزی باید اجتناب یا چگونه یک مشکل را برطرف کنید. پس از آماده‌سازی داده‌ها، مراحل بعدی را شروع کنید.

با یک کلیک، برنامه ارسال خود را بچینید!

برای این بازه زمانی به اندازه کافی کارمند استخدام کنید

فصل فروش در راه است و شما ممکن است فشار کمبود نیروی کافی برای این دوران را، درست وسط بحبوحه کمپین‌های خود احساس کنید. احتمالا یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که امسال خواهید گرفت، استخدام نیروی کار متخصص و موردنیاز است!

پیدا کردن متقاضیان واجد شرایط و با تجربه در اوج فصل کاری، دشوار خواهد بود. بنابراین ارزش دارد در زمان مناسب، مدتی وقت گذاشته تا افرادی را شناسایی و جذب کنید که با یک تیم هماهنگ و منسجم وارد رقابت جدید شوید. هم‌چنین می‌توانید استخدام کارمندان نیمه‌وقت را برای روزهای تعطیل یا روزهای اوج کاری در نظر داشته باشید.

مطمئن باشید که تیم شما برای روزهای پرفشار آموزش دیده است

شکی وجود ندارد که میزان سرعت و حجم سفارشات شما، تغییرات جدی به خود خواهد دید و بسیاری از روندهای عادی شما که تا امروز برای تیم بسیار آسان بوده، در صورت عدم آمادگی، به ضعف شما مبدل می‌شود. برای جلوگیری از گرفتار شدن در این موقعیت، باید زودتر دست به کار شوید و پیشاپیش کارکنان خود را با استاندارد روزهای پرفشار آموزش دهید.

به این ترتیب هنگامی که مشتریان عجله دارند و با سوالات یا شکایاتی در شلوغ‌ترین روزهای سال مواجه می‌شوید، مسائل با سرعت قابل قبولی حل و فصل می‌شود. به‌خصوص کارمندان جدید و کم‌سابقه باید زودتر وارد این گود شوند تا اولین مواجهه‌شان با مشکلات، در دل طوفان نباشد!

ساعات کار فروشگاه خود را تنظیم کنید

شما باید علاوه بر روز، ساعات افزایش فروش و مراجعه مشتریان خود را نیز استخراج کنید. سپس ساعات کار خود را متناسب با آن‌ها و توانایی و در دسترس بودن کارکنان خود تنظیم کنید. ساعات کار طولانی‌تر یکی دیگر از دلایل اساسی است که شما ممکن است نیاز به استخدام کارمندان فصلی بیشتر، برای افزایش تاب‌آوری خود داشته باشید.

روی برآوردِ انبار و موجودی کالاها حساس باشید

بر اساس آمارهای مختلف، تغییر رفتار خرید جامعه و انتظار برداشته‌شدن محدودیت‌های کرونایی، احتمالا میزان خرید اینترنتی، جهش خوبی خواهد داشت. خیلی حیف است که شما صرفا به دلیل نبود موجودی و نداشتن برآورد دقیق از انبار خود، مشتریان را از دست بدهید.

اولین چیزی که هنگام برنامه‌ریزی موجودی باید در نظر بگیرید، بودجه شما است. با بررسی میزان فروش سال‌های گذشته و برقراری ارتباط میان آن‌ها، میزان سرمایه‌گذاری را می‌توان تا حدود زیادی محاسبه کرد.

حتما رقبا را رصد کنید

نگاه به آن‌چه در سال‌های گذشته انجام داده‌اید، برای افزایش فروش و بهینه‌سازی روند خرید مشتری، بسیار مهم است اما همیشه چیزی برای یادگیری از دیگران وجود دارد! این امر در مورد غالب مشاغل صدق می‌کند.

به استراتژی بازاریابی و فروش رقبا نگاهی بیندازید و ببینید چگونه می‌توانید آن‌ها را برای خود بهبود بدهید یا با استراتژی‌های بهتری با آن‌ها مقابله کنید. می‌توانید به تبلیغات و رویکرد بازاریابی آنها در کانال‌های مختلف مانند بازاریابی ایمیلی، شبکه‌های اجتماعی و … توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: 6 اشتباهی که یک کسب و کار اینترنتی نباید مرتکب شود

یک برنامه بازاریابی جامع و دقیق برای این روزها داشته باشید

بازاریابی بخش جدایی‌ناپذیر از هر کسب و کاری است و در شلوغ‌ترین روزهای سال از اهمیت بیشتری برخوردار است. هنگامی که تمام موارد قبل را به خوبی سر و سامان دادید، شروع کنید به تدوین یک برنامه بازاریابی مشخص برای فصل پرمشتری خود!

زمان تنظیم برنامه بازاریابی، برخی از سوالات را باید در نظر داشته باشید:

مخاطب شما کیست؟

بهترین کانال‌ها برای دسترسی به مخاطبان کدامند؟

بهترین پیام و دعوت به عمل چیست؟

کمپین شما چگونه از رقبا متمایز می‌شود؟

هزینه و بازده سرمایه‌گذاری کمپین شما چقدر است؟

از پاشنه آشیل خود یعنی «شیوه ارسال سفارشات» اطمینان حاصل کنید

یافتن شریک مناسب برای ارسال سفارشات مشتریان، اگر مهم‌ترین قدم در این سلسله نباشد، کمتر از آن هم نیست! مشاغلی که از این باب دچار ضربه شده‌اند، به خوبی اهمیت این موضوع را درک می‌کنند.

شما هم خود را جای کسی بگذارید که به مناسبت شب یلدا یا روز عشق، هدیه‌ای سفارش داده‌ است. هدیه شما فردا یا فرداهای آن تاریخِ خاص به دست شما برسد، چه حسی خواهید داشت؟ احتمالا همین الان هم با تصور آن عصبانی شدید! این همان اهمیت ارسال و دقیق بودن فرآیند دلیوری است.

یافتن شیوه و مجری فرآیند ارسال محصولات، علاوه بر تمایز از رقبا، به حفظ مشتریان فعلی هم کمک ویژه‌ای می‌کند. بنابراین باید مطمئن شوید که یک مجری و شرکت واسط لجستیکی قابل اعتماد پیدا کرده‌اید که نیازها و انتظارات مشتریان شما را به خوبی برآورده می‌کند.

تی نکست راه‌حلی را به شما ارائه می‌دهد که نه تنها انتظارات مشتریان شما را برآورده می‌کند، بلکه با انعطاف خود، با نیازها و مدل کسب و کار شما نیز همخوانی حداکثری پیدا می‌کند.

شما صرفا از طریق داشتن یک پنل اینترنتی، می‌توانید بلافاصله پس از دریافت سفارش از مشتری، بسته‌های خود را وارد روند ارسال کنید!

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *