پیک در اختیار، پیک استخدامی یا برون سپاری ارسال بسته؟

پیک موتوری در اختیار، پیک استخدامی یا برون سپاری ارسال بسته؟

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های امروز برای کسب و کارها، نحوه‌ی ارسال بسته‌هایشان و تحویل به‌موقع آن‌ها به دست مشتریان است. اما چطور می‌توان بهترین روش را انتخاب کرد؟ کدام نوع از پیک‌های موتوری مقرون‌ به‌صرفه‌تر و مطمئن‌تر هستند؟ کدام پیک موتوری برای کسب و کار شما مناسب است؟ پیک  موتوری در اختیار ، پیک استخدامی یا برون سپاری ارسال بسته؟ برای پاسخ به این سوالات ابتدا باید نیازهای کسب و کار خود را بشناسید و پس از آن پیک مناسب را انتخاب نمایید. در این مطلب سه نوع از پیک موتوری‌های پرطرفدار برای کسب و کارها را بررسی خواهیم کرد.

فرق در تعهد، نظم و سرعت هست – امتحان کنید!

پیک موتوری در اختیار

اگر صاحب کسب و کاری هستید که به‌صورت موقت نیاز به پیک دارید، یا در یک بازه‌ی زمانی مشخص در طول روز نیازمند پیک برای ارسال بسته‌های خود هستید، پیک در اختیار گزینه‌ی خوبی برای کسب و کار شماست. استفاده از پیک موتوری در اختیار به‌صرفه تر بوده و توجیه اقتصادی بیشتری دارد؛ از طرفی دیگر نیازی نیست که به‌عنوان کارفرما، پیک موتوی در اختیار را بیمه کنید؛ در اکثر مواقع به قرارداد مشخصی نیز نیاز نخواهید داشت و آن‌ها به عنوان پیک روزمزد برای شما کار می‌کنند.

پیک در اختیار

بهره‌گیری از این نوع پیک معایبی نیز دارد؛ یکی از معایب آن این است که برای مثال نمی‌توانید ارسال بسته‌هایی با حساسیست بالا را به آن‌ها بسپارید و صرفا برای کارهای عمومی قابل استفاده هستند تا تخصصی. همچنین اگر مسائل خاصی پیش بیاید، مثلا به دلیل شرایط بد آب و هوایی، پیک نتواند کار را به اتمام برساند، کل مبلغ توافق شده را باید بپردازید؛ مگر از قبل سر این موارد با هم توافق کرده باشید. البته پیک در اختیار را از شرکت‌های پیک موتوری نیز می‌توانید بگیرید که در این صورت با اطمینان بیشتری می‌توانید کار کنید و اگر مشکلی پیش بیاید، در ابتدا با آن شرکت و در صورت حل نشدن مسأله می‌توانید به اتحادیه پیک‌های موتوری مراجعه کنید.

پیک استخدامی

اگر صاحب کسب و کاری هستید که به‌صورت روزانه نیاز به پیک موتوری دارید، می‌توانید یک یا چند پیک را بسته به نیاز کسب و کار خود استخدام نمایید. این نوع از همکاری با پیک موتوری‌ها قابل اعتمادتر بوده و خطر کمتری برای کسب و کار شما دارد. پیک استخدامی باید از فیلترهای مجموعه‌ی شما بگذرد و تاییدیه‌های لازم را دریافت کند تا به استخدام سازمان شما در بیاید؛ پیک استخدامی ارسال تمامی بسته‌های شما به صورت عمومی یا تخصصی و با حساسیت بالا را نیز انجام می‌دهد.

پیک استخدامی

اما این نوع از پیک را باید بیمه کنید و مانند یک کارمند حقوق و مزایای مشخصی را برای او در نظر بگیرید. حتی اگر در یک روز مشخص پیک، ارسالی را نداشته باشد نیز باید مبلغ توافق شده به عنوان حقوق و مزایا را در پایان ماه به او بپردازید. معمولا این نوع از پیک‌ها هزینه بالاتری برای کسب و کار شما دارند؛ علاوه بر آن نیاز به آموزش‌های لازم و همچنین محل اسکان مشخص نیز دارند. از طرفی ممکن است در روزهایی از سال که کسب و کار شما رونق بیشتری دارد، ‌نیاز به پیک‌های بیشتری داشته باشید و استخدام پیک‌های زیاد، توجیه اقتصادی برای کسب و کارتان نداشته باشد.

برون سپاری ارسال بسته

یک راه مقرون به‌صرفه، مطمئن و کارآمد برای کسب و کارها، برون سپاری ارسال بسته است. برخی از شرکت‌ها این نوع از خدمات را به کسب و کارها ارائه می‌دهند. برون سپاری ارسال بسته،‌ دغدغه‌های لجستیک را از دوش شما بر می‌دارد و نگرانی‌های شما را مرتفع خواهد کرد. اگر ارسال بسته‌های خود را برون سپاری کنید، دیگر نگرانی‌هایی که در دو مورد قبل ذکر شد را نخواهید داشت؛ تمامی پیک‌های این شرکت‌ها آموزش دیده هستند و از تمامی فیلترهای لازم عبور کرده‌اند. دیگر نیازی نیست بابت حقوق و دستمزدشان نگران باشید؛ همچنین بسته‌های با حساسیت بالای خود را به راحتی می‌توانید به آن‌ها بسپارید؛ چرا که کار خود را به یک شرکت تخصصی لجستیکی می‌سپارید که سال‌هاست در این امر تجربه دارد و بر چم و خم کار واقف است.

پوشش کل تهران با قیمت ثابت – ثبت‌نام همین حالا!

برون‌سپاری ارسال بسته

استفاده از این نوع پیک موتوری هزینه‌ی زیادی نیز برای شما نخواهد داشت. شما با یک قیمت توافق شده در ابتدای کار، می‌توانید بسته‌های خود را در زمان‌بندی مشخص و با یک قیمت ثابت در هر نقطه از تهران جابجا کنید و به دست مشتریان‌تان برسانید. در این صورت تمام مسئولیت بسته‌های شما بر عهده‌ی این شرکت لجستیکی بوده و باری سنگین از دوش‌تان برداشته خواهد شد. تی نکست به عنوان یک شرکت لجستیکی متخصص و متعهد در ارسال بسته، تمامی امور لجستیکی کسب و کار شما را بر عهده می‌گیرد. خدمات انبارداری، پرداخت در محل، خدمات API، زمان‌بندی منعطف،‌ ارائه خدمات تحویل در همان روز و تحویل در روز بعد، سرویس مرجوعی، دریافت و تحویل رسید بدون هزینه اضافی، پیک متخصص و آموزش‌دیده، پشتیبانی آنلاین، رهگیری مرسوله در سایت، ارائه پنل شرکتی و … از مزایای همکاری با تی نکست است.

 

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *