سرویس تحویل در همان روز

سرویس تحویل در همان روز چطور کسب و کار شما را متحول می‌کند؟

رشد تجارت الکترونیک در جهان از هیچ‌کس پوشیده نیست. این رشد روزافزون در ایران نیز قابل مشاهده است؛ به‌ویژه پس از شیوع کرونا ویروس، این موضوع کاملا قابل لمس است. حس راحتی خرید از هر مکانی، امکانات متنوع پرداخت که اغلب بهتر از فروشگاه‌های فیزیکی است، استفاده از سرویس‌های دلیوری درون شهری مانند سرویس تحویل در همان روز و همچنین راحتی رسیدن کالا به خانه شما بدون نیاز به رفت و آمد، برخی از مزایای خرید آنلاین هستند. اما آیا در این میان نگرانی‌ای برای مصرف‌کننده وجود دارد؟

برای شروع همکاری با تی نکست چرا فردا؟ همین حالا اقدام کنید!

رشد چشمگیر تقاضای مصرف‌کنندگان

افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان
افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان

در سال ۲۰۱۶ یک بررسی از شرکت Excelcom نشان داد که در هر ۶۰ ثانیه در اینترنت، ۲.۴ میلیون جستجو در گوگل انجام شده‌است؛ ۲۰.۸ میلیون پیام توسط WhatsApp ارسال شده‌ و ۵۲۷ هزار عکس در Snapchat به اشتراک گذاشته شده‌است. از طرف دیگر حتما متوجه رشد خدمات شرکت‌هایی چون نتفلیکس و اسپاتیفای نیز شده‌اید. نتیجه‌گیری تقریبا واضح است؛ یک رشد چشمگیر در سطح تقاضا و سرویس‌های on-demand وجود دارد. نیاز به گفتن نیست که این رشد در دوران شیوع کروناویروس به صورت صعودی افزایش داشته است. اما این چه ارتباطی به تجارت الکترونیک دارد؟

ضرورت گزینه‌ی تحویل در همان روز در سایت‌های خرید آنلاین!

براساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ توسط Trustev در امریکا انجام شد، ۵۶ درصد از millennials (نسل هزاره یا متولدین بین ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۶) در آمریکای شمالی گفته‌اند که داشتن گزینه تحویل در همان روز در وب سایت خرید آنلاین ضروری است؛ اما نکته جالب اینجاست که تنها ۴% از سایت‌ها این گزینه را دارند. البته در ایران این عدد نزدیک به صفر است! واقعیت مهم دیگر این است که، به گفته ComScore، ۶۰% از مشتریان به دلیل زمان تحویل طولانی از پروسه خرید خارج می‌شوند. این به این معناست که، در حال حاضر راحتی خرید به اندازه قیمت، برای مصرف‌کننده مهم است.

۶ ویژگی متمایز نسل هزاره در عادات خرید

نسل هزاره
نسل هزاره

با توجه به قیمت خرید، اطلاعات دیگری هم وجود دارد که در طول زمان تغییر کرده‌است؛ در سال ۲۰۱۶ در تحقیقی که توسط Goldman Sachs انجام و توسط Tetra Pak منتشر شد، اعلام کردند که نسل millennials دارای شش ویژگی متمایز در عادات خرید خود هستند:

  • جهانی هستند؛
  • به هم مرتبط‌ند؛
  • هم آنلاین و هم آفلاین هستند!
  • تجربه‌های خوب را دوست دارند؛
  • هیجانی و هوشمند هستند؛
  • هنگام مقایسه نسبت هزینه و سود، مادامی که ارزش افزوده مطابق با ارزش‌های آن‌ها باشد، برایشان مهم نیست که مبلغی اضافی را برای چیزی بپردازند!

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که فروش آنلاین کسب و کار شما می‌تواند تا زمانی که تجربه خرید بهبود یابد، افزایش پیدا کند. البته از تقاضا تا تحویل، باید چابک و با کیفیت باشد. با توجه به این موارد می‌توان به این نتیجه رسید که با استفاده از سرویس “تحویل در همان روز”  فضای زیادی برای رشد وجود دارد.

تحویل در همان روز؛ تجربه‌ای مشابه با خرید در فروشگاه

تجربه مشابه خرید از فروشگاه
تحویل در همان روز؛ تجربه مشابه خرید از فروشگاه

با استفاده از سرویس‌های تحویل در همان روز یا تحویل در روز بعد، تقریبا تجربه‌ای مشابه با خرید در فروشگاه خواهید داشت؛ با این تفاوت که راحت روی مبل خانه نشسته‌اید و سفارش شما درب منزل تحویل‌تان می‌شود! اما برای آن، لازم است که سیستم پشتیبانی تحویل، درست کار کند و با تجارت الکترونیکی یکپارچه شود. علاوه بر آن، توسعه امور لجستیکی کسب و کارهای اینترنتی براساس حجم و مسیریابی نیز ضروری است تا میزان تحویل در همان روز را افزایش دهد.

امکان رهگیری مرسولات به صورت آنلاین

امکان رهگیری آنلاین
امکان رهگیری آنلاین در تحویل در همان روز

علاوه بر این، با استفاده از سرویس تحویل در همان روز، مصرف‌کنندگان یک لینک از طریق ایمیل یا SMS دریافت می‌کنند تا بتوانند پروسه‌ی تحویل بسته‌ها را به صورت آنلاین رهگیری کنند و بدانند که چه زمانی سفارش آن‌ها به خانه می‌رسد. این سرویس رهگیری مرسولات در تی نکست نیز وجود دارد و شما با استفاده از آن می‌توانید در هر لحظه وضعیت بسته خود را رصد کنید. این کار قطعا راهی برای کاهش اضطراب مصرف‌کننده است و در عین حال کسب و کار شما را نیز رونق می‌دهد.

ارسال سریع و در همان روز با تی‌نکست؛ ثبت‌نام همین حالا!

سخن پایانی

همانطور که دیدیم، سرویس تحویل در همان روز مزایای زیادی برای افزایش فروش آنلاین دارد. تنها لازم است که یک تجربه خوب به ارزش افزوده خوب اضافه شود. در واقع چیزی که مصرف‌کنندگان می‌خواهند این است که از خرید خود لذت ببرند و هر چه زودتر به‌دست‌شان برسد! تی نکست با توجه به نیاز کسب و کارها، روز به روز در تلاش است تا سرویس‌های باکیفیت‌تری را به مشتریان خود ارائه دهد. در این مسیر از تمام تکنولوژی‌های روز لجستیکی که زیرساخت و بستر مناسب آن را داشته باشد نیز بهره می‌جوید. تی نکست همراه لجستیک کسب و کار شماست.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برچسب‌ها: