۱۰ مورد از بهترین شرکت‌های پیک موتوری تهران

۱۲ مورد از بهترین شرکت های پیک موتوری در تهران برای کسب و کارهای اینترنتی و سنتی

هنگامی که می‌خواهید بسته‌هایتان را برای مشتریان ارسال کنید، باید به فکر استفاده از یک سرویس پیک موتوری باشید. این کار با انتخاب یک شرکت لجستیکی خوب و حرفه‌ای انجام می‌شود و از آن به بعد می‌توانید تمام کارهای مربوط به ارسال بسته‌ها را از این شرکت واسطه بخواهید. حتی انتخاب یک شرکت پیک موتوری معمولی هم کار سختی است و پیدا کردن بهترین شرکت پیک موتوری می‌تواند وقت و انرژی زیادی از شما بگیرد. هر یک از این شرکت‌ها، شرایط همکاری خاصی دارند و ممکن است برخی از آن‌ها اصلا نتوانند به نیاز شما پاسخ دهند. روی کار آمدن خدمات جدیدی از قبیل پرداخت در محل، ارسال تجمیعی، بیمه مرسولات پستی و مواردی از این قبیل، انتخاب بهترین شرکت پیک موتوری را سخت‌تر هم می‌کنند. به همین دلیل، لیستی از شرکت‌های ارائه‌دهنده پیک موتوری در تهران را آماده کرده‌ایم و می‌خواهیم ویژگی‌های هر یک از آن‌ها را در کنار هم بررسی کنیم.

برای شروع همکاری با تی نکست، همین حالا اقدام کنید

۱. تی ‌نکست

تی نکست ارائه‌دهنده‌ی پیک موتوری به کسب و کارها (سازمان‌ها، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و …) است. در سرویس پیک موتوری تی نکست به مشتریان انفرادی سرویس داده نمی‌شود و پیکی که تی نکست ارائه می‌دهد، از نوع پیک لحظه‌ای (On Demand) نیست. پس یعنی خبری از اپلیکیشن پیک موتوری و نصب آن روی اندروید و iOS نیست و به همین دلیل، شلوغی‌های رایج مربوط پیک‌های فعال در سرویس‌های این‌چنینی را ندارد. تی نکست به جای تحویل در همان لحظه، سرویس تحویل در همان روز را دارد و این وعده را می‌دهد تا بسته را در همان روز (Same Day Delivery) ارسال کند؛ یعنی در مقایسه با تحویل اکسپرس، بسته‌هایتان با کمی تاخیر به دست مشتریان می‌رسند. اما در این سرویس هزینه‌ی کمتری را برای ارسال بسته پرداخت می‌کنید و تقریبا ۵۰ درصد در هزینه مربوط به ارسال بسته‌ها صرفه‌جویی می‌کنید. وقتی یک شرکت پیک موتوری کمترین هزینه ارسال را بگیرد، می‌تواند کاندیدای بهترین شرکت پیک موتوری باشد.

تی نکست یک سرویس دیگر با نام تحویل در روز بعد (Next Day Delivery) هم دارد که برای مشتریانی با نیازهای خاص طراحی شده است. در این سرویس می‌توانید کالاهایی را که به ارسال با تاخیر نیاز دارند و باید در یک روز خاص تحویل داده شوند، به دفتر تی نکست تحویل دهید و از رسیدن آن‌ها به دست مشتریان در روز کاری بعد اطمینان داشته باشید. امکان تسویه‌ مدت‌دار هزینه پیک موتوری، داشتن مزیت پرداخت در محل (COD) و امکان بیمه بسته‌ها از ویژگی‌های خوب تی نکست هستند. تی نکست تنها در محدوده‌ی شهر تهران سرویس‌دهی دارد.

 

 

تی نکست
تی نکست

۲. میاره

میاره از آن شرکت‌هایی است که در انتخاب مشتریان خیلی گزیده‌کار است. مشتریان میاره تنها رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین هستند و در سرویس میاره خبری از سرویس دادن به مشتریان انفرادی نیست. میاره پیک‌های موتوری از نوع تحویل لحظه‌ای (اکسپرس) را در اختیارتان قرار می‌دهد. پیک‌های میاره معمولا در محدوده‌ی رستوران یا فروشگاه مورد نظر حضور دارند و با هر درخواست جدیدی که از سمت آن رستوران می‌آید، برای تحویل گرفتن و ارسال بسته مراجعه می‌کنند. در میاره هم به مشتریان اجازه داده می‌شود تا پیک‌های موتوری را روی نقشه ردگیری کنند و موقعیت لحظه‌ای آن‌ها را ببینند. محدوده‌ی سرویس‌دهی میاره در کل شهر تهران است و می‌تواند تمام شهر را پوشش دهد.

 

میاره
میاره

۳. اسنپ باکس

اسنپ باکس همان سرویسی است که پس از سفارش غذا از اسنپ فود، مسئول رساندن غذا به دست شما است. در واقع بخش عمده‌ای از سفارش‌های ارسال بسته در اسنپ باکس، توسط اسنپ فود تامین می‌شوند و ارسال بسته در آن‌ها از نوع تحویل لحظه‌ای است. پس برای هر سفارش ارسال، یک پیک فرستاده می‌شود. مشتریان اسنپ باکس به دو گروه تقسیم می‌شوند. سیاست کاری اسنپ باکس به این شکل است که هم مشتریان انفرادی می‌توانند با دانلود اپلیکیشن پیک موتوری درخواست پیک بدهند و هم مشتریان سازمانی توانایی انجام چنین کاری را دارند. اسنپ باکس در تهران و شهرهای بزرگ ایران مشغول به فعالیت است؛ اما نمی‌توانید بسته‌ای را از یک شهر به شهر دیگری ارسال کنید و سرویس این شرکت تنها به صورت درون‌شهری کار می‌کند. ناوگان اسنپ باکس از موتور سیکلت و وانت‌بار تشکیل شده است. این شرکت در کنار الوپیک از نامزدهای اصلی بهترین شرکت پیک موتوری در تهران هستند که تنها سرویس پیک لحظه‌ای ارائه می‌دهند.

 

اسنپ باکس
اسنپ باکس

۴. الوپیک

الوپیک یکی از بازیگران اصلی در بازار پیک موتوری ایران است. ناوگان الوپیک از موتور سیکلت، وانت‌بار تشکیل شده است و مشتریان انفرادی جامعه‌ی مخاطبان هدف آن را تشکیل می‌دهند. در الوپیک می‌توانید با استفاده از نصب یک اپلیکیشن روی گوشی موبایل، درخواست پیک موتوری بدهید و بسته‌هایتان را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان نهایی برسانید. قیمت پیک موتوری در سرویس الوپیک با سایر سرویس‌های پیک لحظه‌ای برابر است و در صورت استفاده از سرویس مخصوص شرکت‌ها، تخفیف چندانی نصیب‌تان نمی‌شود. با این نوع نگاه، استفاده از پیک موتوری تحویل در همان روز و تحویل در روز بعد به‌صرفه‌تر خواهد بود. قابلیت یکپارچه شدن با انواع فروشگاه‌سازها مزیتی است که الوپیک به اهمیت آن پی برده است و آن را به مشتریان سازمانی خود ارائه می‌دهد. پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته و امکان موقعیت‌یابی زنده پیک موتوری از دیگر ویژگی‌های الوپیک هستند. راستی، الوپیک سرویس تاکسی موتوری را هم برای فرار از ترافیک شهری ارائه می‌دهد و به تازگی در حال اضافه کردن ویژگی‌های جدیدی به سرویس اصلی خود است؛ سیاستی که به تبعیت از بازیگران این صنعت در جنوب شرق آسیا اتخاذ شده است و می‌تواند در بازار پیک موتوری اکسپرس، الوپیک را به نزدیکی صدر جدول بهترین شرکت پیک موتوری در تهران نزدیک کند. این شرکت در تهران و چند مرکز استان بزرگ کشور حضور دارد.

 

الوپیک
الوپیک

بیشتر بخوانید: درخواست پیک موتوری و تمام مزایای ارسال در همان روز

۵. اسپید

اسپید از نظر عملکرد شبیه به تی نکست است و تنها به مشتریان سازمانی سرویس می‌دهد. این شرکت سعی می‌کند تا بسته‌ها را به صورت تجمیعی برای مشتریان این سازمان‌ها ارسال کند. اسپید بسته‌های شما را با بسته‌بندی اختصاصی خودش برای مشتریان شما می‌فرستد و خدمات مالی از قبیل پرداخت در محل و پرداخت آنلاین را هم ارائه می‌دهد. محدوده فعالیت اسپید در شهر تهران است و ناوگان آن تنها از پیک موتوری تشکیل می‌شود.

اسپید
اسپید

 

۶. پیک بادپا

پیک بادپا از قدیمی‌های بازار ایران است؛ اما به اندازه‌ی دیگر بازیگران این صنعت سروصدا نمی‌کند و به صورت آهسته و پیوسته به فعالیت همیشگی‌اش ادامه می‌دهد. در پیک بادپا هنوز هم می‌توانید با استفاده از تماس تلفنی درخواست پیک موتوری بدهید و در صورت تمایل، می‌توانید از اپلیکیشن موبایل این شرکت استفاده کنید. پیک بادپا به مشتریان انفرادی و مشتریان سازمانی سرویس می‌دهد و ناوگان کاملی دارد. در ناوگان این شرکت می‌توان موتور سیکلت، وانت‌بار سبک و وانت سنگین را دید. مزیت بزرگ پیک بادپا این است که ارسال بسته بین شهری هم دارد.

 

پیک بادپا
پیک بادپا

 

۷. چاپار

چاپار هم در بازار مرسولات پیکی ایران از قدیمی‌ها به شمار می‌آید و سرویس‌های متنوعی را هم ارائه می‌دهد. به نوعی می‌توان چاپار را یک کوریر سرویس بین‌المللی دانست؛ زیرا تنها به مرزهای ایران محدود نیست و ارسال بسته با استفاده از حمل و نقل هوایی را هم در برنامه‌ی کار دارد. امکان پست مدارک و پست بین‌الملل از ویژگی‌های چاپار است و برای خدمت پیک موتوری، سرویسی به نام چاپار پلاس دارد. خدمات پرداخت در محل، انبارداری محصولات و بسته‌بندی اختصاصی در مجموعه‌ی خدمات این شرکت قرار دارند. امکان پیگیری اینترنتی موقعیت مکانی در سرویس چاپار پلاس هم وجود دارد و این شرکت در بسیاری از شهرهای ایران نمایندگی فعال دارد. از نظر گستردگی فعالیت و میزان فعالیت بین‌المللی می‌توان چاپار را مستحق حضور در لیست بهترین شرکت‌های پیک موتوری دانست.

 

چاپار
چاپار

 

۸. پیشرو پست

شرکت پیشرو پست (PPT) هم تنها با مشتریان سازمانی کار می‌کند. نوع ارائه‌ی سرویس در پیشرو پست به این شکل است که بسته‌های مشتریان را دریافت می‌کند و بعد از تجمیع، آن‌ها را به صورت یک‌جا برای مشتریان نهایی می‌فرستد. در جریان حرکت بسته‌ها می‌توان آن‌ها را رهگیری کرد و مشتریان می‌توانند با استفاده از پنل اینترنتی، وضعیت بسته‌هایشان را رصد کنند. پیشرو پست هم سرویس پرداخت در محل را در اختیار مشتریان‌اش قرار می‌دهد و مبالغ دریافت شده از سرویس پرداخت در محل را همان روز با مشتریان تسویه می‌کند. ارسال بسته در کل شهر تهران با یک قیمت ثابت از ویژگی‌های سرویس پیشرو پست است.

 

پیشروپست
پیشرو پست

 

۹.لینک اکسپرس

لینک اکسپرس که در سال ۹۸ راه‌اندازی شده است، به شرکت‌ها، سازمان‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی خدمات توزیع و ارسال تجمعی مرسولات در بازه زمانی مشخص را ارائه می‌دهد. این شرکت یک پنل کاربری در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. از خدمات لینک اکسپرس می‌توان به سرویس‌های تحویل در همان روز، تحویل در روز بعد و تحویل دو روزه اشاره کرد. سرویس‌های بازگشتی، پرداخت در محل، بیمه مرسولات و سرویس امضای دیجیتال نیز از دیگر خدمات لینگ اکسپرس است.

لینک اکسپرس
لینک اکسپرس

۱۰.راش پیک

راش پیک نیز دیگر شرکت پیک موتوری است که ارسال بسته برای کسب و کارها در شهر تهران را انجام می‌دهد. البته برای ارسال به شهرستان نیز با همکاری از طریق اداره پست، بسته‌های مشتریان را می‌رساند. از خدمات راش پیک می‌توان به سرویس تحویل در همان روز (same day delivery)، پرداخت در محل و تسویه در همان روز (در صورت وجود ۶ سری بار در هفته) اشاره کرد. امکان رصد لحظه‌ای نیز از دیگر امکاناتی است که راش پیک در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد.

11.تی‌پی‌جی

شرکت تی‌پی‌جی از سال 1380 تأسیس شده است. این شرکت ابتدا کار خود را با پست سریع در داخل کشور شروع کرد و بعدها وارد حوزه ارسال مرسولات به خارج از کشور هم شد. امروز تی‌پی‌جی علاوه بر داشتن حمل و نقل زمینی، از ناوگان هوایی و ریلی کشور هم برای ارسال مرسولات استفاده می‌کند.

11.پلیکان

در بخش درباره ما شرکت پلیکان می‌خوانیم که این شرکت با هدف ارائه خدمت در حوزه ارسال سریع و کم‌هزینه در سال 98 آغاز به کار کرده است. این شرکت در کنار سرویس پیک موتوری از وسائل نقلیه‌ای چون کامیون و وانت هم استفاده می‌کند. ارسال مرسولات توسط پیک موتوری پلیکان در کلیه مناطق تهران با نرخ ثابت است.

گزینه‌های فراوانی پیش رو دارید

علاوه بر شرکت‌هایی که در این لیست به عنوان بهترین شرکت پیک موتوری عنوان شدند، چند شرکت دیگر هم هستند که در مقیاس کوچک‌تری کار می‌کنند و ممکن است حتی سرویس بهتری را هم ارائه دهند. اما ما در این لیست به دنبال شرکت‌های جاافتاده و شناخته‌شده بودیم و می‌خواستیم شما را به معنای واقعی کلمه با بهترین شرکت پیک موتوری آشنا کنیم. به هر حال ما تنها ویژگی‌های اصلی این شرکت‌ها را مطرح کردیم و موارد زیادی وجود دارند که می‌توانند در عمل مشخص شوند. ممکن است خود شما هم فاکتورهایی برای انتخاب بهترین شرکت پیک موتوری داشته باشید. در نهایت انتخاب اینکه می‌خواهید با کدام شرکت کار کنید با شما است؛ امیدواریم بتوانید بهترین شرکت پیک موتوری را انتخاب کنید.

[yasr_visitor_votes readonly="false"]